VOLVO Car Malaysia (VCM) selaku pengedar rasmi kenderaan Volvo tempatan melancarkan Pusat 3S (jualan, servis, alat ganti) di Mutiara Damansara bagi mengukuhkan lagi pengaruh jenama Sweden itu di sekitar kawasan tersebut.
Dikendalikan Swede Automobile Sdn Bhd (Ingress Swede), Pusat 3S itu terdiri daripada ruang pameran dan servis yang direka mengikut standard Volvo Retail Experience (VRE) dengan menerapkan nilai dan warisan Skandinavia.
BACA >>> Volvo Malaysia Lancar Kempen Raya #SafeDrive, Minta Pemandu Malaysia Pakai Tali Keledar
VCM menumpukan kepada pertumbuhan jenama Sweden di pasaran tempatan seiring strategi transformasi. VCM sehingga kini sudah ada 12 pusat jualan seluruh Malaysia, dan tiga lagi bilik pameran akan dibuka tahun ini. Situasi tersebut ialah kunci utama yang memacu pertumbuhan jualan jenama Volvo di Malaysia.
Pengarah Urusan VCM, Nalin Jain berkata, pasaran premium tidak boleh sekadar bergantung kepada produk kerana apa yang penting ialah nilai, kualiti, dan akses kepada perkhidmatan selepas jualan untuk pelanggan sepanjang tempoh pemilikan kenderaan Volvo.
Tahun ini juga menjadi tahun bermakna buat VCM apabila mencatatkan pertumbuhan lebih 60 peratus sepanjang penggal pertama 2019. Momentum berkenaan dijangka berterusan menjelang suku keempat tahun ini dengan kehadiran produk baharu.
BACA >>> Volvo Cars Jual 340k Unit Kereta Sepanjang Penggal Pertama 2019, XC60 Paling Laris
Leave a Reply