DALAM usaha meningkatkan pengalaman pelanggan, Honda Malaysia meluaskan pusat baik pulih badan dan semburan cat (Body & Paint) di premis jualan wakil pengedar itu.
Tahun ini, sebanyak enam pusat Body & Paint dibuka yang sudah memulakan operasi, sekali gus menjadikan jumlah keseluruhan 28 unit.
Penambahan pusat Body & Paint itu seiring hala tuju Honda Malaysia yang mahu memberikan kemudahan kepada pelanggan dengan memenuhi kepelbagaian keperluan di satu hab perkhidmatan.
BACA >>> Kenapa Orang Malaysia Minat Sangat Honda City?
Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) dan Pengarah Urursan Honda Malaysia, Toichi Ishiyama berkata, Honda Malaysia berusaha menawarkan lebih banyak kemudahan selepas jualan kepada pelanggan dengan meluaskan pusat Body & Paint.
"Penambahan pusat Body & Paint akan membantu Honda Malaysia memenuhi permintaan yang semakin meningkat dan menawarkan servis selepas jualan kepada pelanggan berkualiti tinggi seperti juruteknik mahir dan persekitaran kondusif," katanya.
Selain itu, pusat Body & Paint itu juga disokong penggunaan produk berkualiti seperti cat bawaan air, produk hijau dan alat ganti tulen Honda yang disahkan Honda Motor Co Ltd.
Honda Malaysia mengekalkan pertumbuhan jualan konsisten sejak 5 tahun lalu yang menyaksikan peningkatan purata 30 peratus dari 2014 hingga 2018. Sehingga Oktober 2019, Honda Malaysia mencatatkan lebih 36,000 perkhidmatan Body & Paint, meningkat 40 peratus dalam tempoh sama tahun lalu.
BACA >>> 9 Pemenang Dapat Kereta Percuma Sempena Rai Jualan 900,000 Unit Honda Malaysia
Hab Body & Paint menawarkan khidmat bantuan kepada pelanggan membabitkan pemeriksaan, baik pulih kenderaan yang mengalami kemalangan, semburan cat, pemeriksaan kualiti selepas penyelenggaraan dan lain-lain.
Leave a Reply