MITSUBISHI Motors Malaysia (MMM), menduduki tangga teratas dalam Kajian Pasaran Massa Indeks Servis Pelanggan (CSI) 2018 daripada J D Power Malaysia dengan skor keseluruhan 814 mata mengalahkan lapan jenama automotif lain.
Kejayaan tersebut mencerminkan kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan selepas jualan Mitsubishi.
Kajian tersebut melibatkan survei kepuasan pelanggan ke atas urusan perkhidmatan penyelenggaraan dan proses pemulangan kereta bermula Mac-Julai 2018. Pengumpulan data berdasarkan lima faktor utama iaitu:
- Kualiti servis - 25%
- Pengambilan kereta - 21%
- Langkah permulaan servis - 20%
- Kemudahan servis - 17%
- Penasihat servis - 16%
Rekod purata kepuasan keseluruhan untuk industri ialah 754 mata.
Ketua Pegawai Eksekutif MMM, Tomoyuki Shinnishi berkata, Mitsubishi Malaysia akan terus memberikan pengalaman selepas jualan terbaik dan mengekalkan angka tersebut setiap tahun.
BACA >>> Mitsubishi Bagi Diskaun Hingga RM17,000 - Harga Memang Tak Masuk Akal!
"Kajian berkenaan melibatkan respon 2,957 pemilik kenderaan Mitsubishi baharu yang menerima kenderaan antara Mac 2015-Julai 2017, dan membawa kenderaan untuk diservis dalam tempoh Mac 2017-Julai 2018, manakala survei dibuat antara Mac-Julai lalu," katanya.
Leave a Reply