PROTON mencatatkan jumlah jualan kenderaan 4,783 unit sepanjang Januari lalu dengan unjuran perkongsian pasaran sebanyak 10.9 peratus, meningkat daripada 8.8 peratus pegangan pasaran pada bulan sebelumnya, walaupun
mencatatkan jualan lebih rendah daripada 4,802 unit pada Disember 2017.
Saga, Persona dan Exora menjadi model paling popular, iaitu 80 peratus daripada jumlah jualan kereta Proton sepanjang Januari 2018.
Naib Presiden, Jualan dan Pemasaran, Proton, Abdul Rashid Musa berkata, Saga menjadi pilihan paling popular di kalangan pembeli Proton kerana harganya yang berpatutan selain memberikan nilai hebat. Buktinya, jualan Saga ialah 41 peratus daripada keseluruhan jualan model Proton lain.
BACA >>> #PanduUji: Kenapa Anda Perlu Beli Proton Saga 2016? Inilah Jawapannya...
Menurut Abdul Rashid, sejak dikeluarkan, Saga kini menyerikan hidup lebih 1.7 juta keluarga Malaysia. Model ini turut menerima banyak pengiktirafan seperti anugerah ‘Value for Money Car 2016’ (kereta bernilai untuk wang) dan ‘Compact Sedan of the Year 2017’ (sedan kompak terbaik).
"Proton Saga terkini ialah model generasi ketiga yang melalui proses peningkatan, pembaharuan dan penambahbaikan. Model ini menawarkan kualiti kabin lebih senyap menerusi penambahbaikan ke atas tahap NVH (bising, getaran dan kekasaran).
"Ini termasuk menampilkan rekabentuk bergaya, praktikal, dan tahan lasak serta memberikan nilai yang berbaloi untuk aspek keselamatan, termasuk keselesaan dalam kereta. Dari harga serendah RM35,590.29, atau hanya RM390 sebulan (tanpa insurans), kereta rakyat ini sudah mampu dimiliki kebanyakan rakyat Malaysia," kata Rashid lagi.
SAMBUTAN TAHUN BARU CINA
Sempena Tahun Baru Cina, Proton menawarkan ganjaran kepada pelanggan dengan menawarkan diskaun* hebat untuk semua model Proton. Antaranya diskaun hingga RM500* untuk Exora, hingga RM1,000* (Saga), hingga RM1,000* (Persona), hingga RM5,000* (Iriz), dan hingga RM13,888* (Perdana).
BACA >>> Lagi 5 Pengedar Proton Setuju Naik Taraf Pusat Servis kepada 3S, 4S
Para pelanggan juga boleh mengunjungi mana-mana pusat servis PROTON diiktiraf untuk pemeriksaan keselamatan
20 poin percuma** sebelum memulakan perjalanan jauh sama ada pergi bercuti atau pulang ke kampung.
Sebarang maklumat lanjut boleh hubungi Proton Customer Care di talian 1800-888-398 atau e-mel di [email protected]. Pelanggan juga boleh melayari laman web www.Proton.com atau Facebook rasmi Proton di ProtonCarsOfficial.
Pelanggan juga boleh memuat turun aplikasi mudah alih rasmi MyProton, yang siap sedia ada dalam Google Play dan Apple App Store.
* Tertakluk kepada terma dan syarat. Diskaun berbeza mengikut model. Promosi sah hingga 28 Februari 2018.
Leave a Reply