NISSAN meneruskan kolaborasi francais filem Star Wars, dengan melancarkan kempen pemasaran baharu untuk filem 'Solo: A Star Wars Story', yang bersedia menjengah pawagam pada 25 Mei ini. Kempen baharu itu kini secara rasmi berlangsung dengan menawarkan pelbagai opsyen kepada peminat untuk meraikan kehadiran filem hebat itu dengan Nissan Rogue.
Iklan komersial televisyen baharu yang boleh disaksikan di bawah ialah sebahagian daripada kempen tersebut, berjudul 'Straight Down the Center'. Apa dapat dilihat ialah karakter ikonik, Millennium Falcon, L3-37 dan Chewbacca sebelum beralih kepada situasi sama yang menampilkan Nissan Rogue.
Nissan turut menganjurkan peraduan 'Best in the Galaxy', yang mana peminat secara maya boleh menyesuaikan rekaan Rogue, Altima atau Titan dengan elemen rekabentuk daripada filem tersebut. Peminat juga dapat menghantar rekaan mereka untuk peluang memenangi banyak hadiah ditawarkan.
Hadiah utama berupa Nissan Rogue, Altima atau Titan ilham filem Star Wars, termasuk helmet replika Range Trooper eksklusif daripada Nissan. Pemenang hadiah lain bakal menerima helmet eksklusif tersebut. Peraduan tersebut kini sedang berlangsung hingga 3 Jun.
BACA >>> Nissan Altima (2019) Akan Perkenal Enjin 2.0L Turbo dengan Sistem AWD
Menurut Nissan, model Rogue bertemakan Millennium Falcon akan melakukan debut menjelang tayangan perdana filem Solo: A Star Wars Story.
Naib Presiden Komunikasi Pemasaran dan Media Nissan, Jermy Tucker berkata, Nissan teruja meneruskan kolaborasi dengan Lucasfilm untuk filem 'Solo: A Star Wars Story', meraikan filem itu dan model Nissan paling laris. Menurutnya Tucker, walaupun dalam perjalanan jauh atau lama, fungsi ProPILOT Assist yang ada pada Rogue mampu memberi keyakinan kepada pemandu sepanjang pemanduan.
SUMBER: CarScoops
Leave a Reply