MERCEDES-BENZ Malaysia (MBM) menyasarkan pertumbuhan jualan berkembang bersandarkan peningkatan jualan melebihi 70 peratus dalam tempoh sembilan bulan pertama tahun ini berbanding tahun lalu.
Bagi tempoh sembilan bulan pertama, MBM merekodkan penjualan sebanyak 8,196 unit berbanding 4,817 unit untuk tempoh yang sama tahun lalu.
Daripada jumlah jualan itu, ia didominasikan oleh model pemasangan tempatan (CKD) seperti C-, E- dan S-Class yang menyumbang sebanyak 2,188 unit.
Manakala model berprestasi Mercedes-Benz AMG pula mencatatkan rekod memberangsangkan dengan penjualan sebanyak 302 unit.
Sementara itu, MBM turut mengumumkan mahu mengekalkan harga bagi kesemua model keluarannya biarpun berhadapan impak kejatuhan nilai ringgit.
Dalam pada itu, MBM memperkenalkan dua varian baharunya iaitu C200 Exclusive dan C250 AMG yang masing-masing dijual pada harga RM252,888 serta RM287,888 (C250 AMG).
Leave a Reply