HONDA menambah satu lagi barisan produk di bawah lencana Forza. Dengan asas X-ADV 750, kedatangan Forza 750 menawarkan pilihan tambahan selain skuter advencer middleweight itu.
Rasmi dilancarkan di Eropah, Forza 750 dijana enjin dwi-silinder sebaris 750cc berkuasa 67.5hp @ 6,750rpm dan tork 69Nm @ 4,750rpm dengan transmisi dual klac (DCT) 6-kelajuan. Skuter ini turut dilengkapkan mod tunggangan tambahan seperti Standard, Sport, Rain dan User.
BACA >>> Dayang VOREI (2020) Mahu Lawan Yamaha XMAX, Honda Forza
Forza 750 diberikan tetapan brek depan sama seperti X-ADV, iaitu brek cakera kembar dengan kaliper Nissin 4-piston dan Sistem Brek Anti-Kunci (ABS) dwi saluran. Sistem suspensi menggunakan fork 41mm di depan, dan monoshock dan pro-link di belakang. Kedua-dua suspensi tidak boleh laras dan dipadankan travel 120mm.
Antara ciri dimiliki Forza 750 ialah sistem lampu LED penuh, sistem Kawalan Suara Telefon Pintar Honda (HSVC), ruang simpanan 22 liter dengan pengecas USB, sistem kunci pintar (untuk menghidupkan enjin, mengunci motosikal dan membuka pelana) dan pemuka TFT 5 inci.
Sistem HSVC, yang dikawal butang di hendal kiri, membolehkan penunggang mengakses panggilan telefon, muzik dan navigasi menerusi antaramuka pada panel skrin. Apa diperlukan ialah fon kepala yang disambungkan ke helmet, manakala telefon pintar disambung ke skrin menerusi Bluetooth.
BACA >>> #TahukahAnda: Tentang Sistem Mula-Henti (Start-Stop) yang Perlu Anda Tahu
BACA >>> #RetroAuto: Seat Potong Pernah Jadi Trend Ranking Atas Mat Motor 90-an!
Leave a Reply