ADA banyak jenis kolaborasi dalam pelbagai industri. Dalam automotif misalnya, ada pengeluar berkolaborasi dengan pengeluar makanan atau mainan, terpulang kepada objektif masing-masing.
Bagi pengeluar kereta mewah, kolaborasi dilakukan semestinya menyerlahkan imej mewah yang dimiliki jenama itu. Inilah sebab kenapa Bugatti dan Champagne Carbon bersetuju bergabung menghasilkan arak khas. Kebetulan kedua-dua syarikat berjenama tempatan dari daerah Grand Est di Perancis.
BACA >>> LEGO Bugatti Chiron Saiz Sebenar Ini Memang Boleh Dipandu - 5.3hp, 92Nm
Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Champagne Carbon, Alexandre Mea mengakui gembira kerana berpeluang bekerjasama dengan Bugatti.
"Di persimpangan tradisi dan kemodenan, kecemerlangan dan teknologi, Bugatti tidak pernah berkompromi. Itulah yang kami rasa tentang champagne kami," katanya.
KONGSI NILAI SEJARAH
Champagne ƎB.01 diadun 90 peratus Chardonnay dan 10 peratus anggur Pinot Noir. Vintaj darang dari 2002, iaitu masa ketika Bugatti sedang mengagumkan dunia dengan Veyron. Ia juga tahun yang hebat untuk anggur. Tetapi ini bukan iklan arak, sekadar berkongsi berita saja.
Satu lagi champagne ialah Carbon yang mula dikenali peminum arak tahun lalu apabila memperkenalkan minuman sparkling kepada Formula Satu (F1). Uniknya, botol Carbon disalut lapisan gentian karbon sebenar. Bagaimanapun, botol digunakan masih kaca dan mengikut bentuk standard arak champagne
BACA >>> 10 Fakta Pantas | Bugatti Chiron Sport Kini di Malaysia, Harga RM12j
Walaupun kolaborasi Bugatti dan Champagne Carbon mampu memberikan sinergi dan berkongsi nilai sejarah yang sama, tetapi memandu sambil minum arak bukanlah kolaborasi terbaik kerana boleh membahayakan diri dan pengguna jalan raya lain.
Ingat, don't drink and drive. Ingat juga, orang Islam dilarang keras minum arak!
GALERI
SUMBER: AutoGuide
Leave a Reply