• UTAMA
  • EDITORIAL
  • PENGIKLANAN
  • HUBUNGI KAMI

PanduLaju.com.my

Tekan Pedal dan Jangan Stres

  • Auto Terkini
  • Roda4
  • Roda2
  • Pandu Uji
  • Bikin Auto
  • Autotainment
  • Sembang Deras
  • Aksesori
  • PR NEWSWIRE
You are here: Home / Auto Terkini / Modul Ala MLM, Dapatkah Dacsee Cabar Dominasi GrabCar, Uber di Malaysia?

Modul Ala MLM, Dapatkah Dacsee Cabar Dominasi GrabCar, Uber di Malaysia?

January 17, 2018 By Admin PanduLaju 2 Comments

129
PERKONGSIAN
FacebookTwitter


SELEPAS Uber dan GrabCar, satu lagi perkhidmatan teksi e-hailing muncul, Dacsee yang bakal memberikan pilihan baharu kepada pengguna Malaysia sebagai medium pengangkutan alternatif ataupun menjana pendapatan.

Dijadualkan beroperasi Mac depan, Dacsee kini sedang sibuk merekrut tenaga pemandu dan membangunkan sistem aplikasi mobil. Sehingga kini aplikasi mobil itu sudah memiliki 5,000 pemandu (seluruh Malaysia) walaupun masih belum aktif.

Dacsee diwujudkan daripada komuniti untuk komuniti, sebagai platform yang berteraskan pemandu, pihak berkuasa, dan pengguna. Sistem Dacsee seakan sama sistem teksi e-hailing lain seperti Uber dan GrabCar, tetapi berbeza dari segi pengagihan keuntungan antara pihak syarikat dan pemandu.

Istimewanya, Dacsee tidak mengambil komisen besar daripada pemandu dan operasi syarikat itu lebih mirip kepada sistem bisnes jualan langsung pelbagai peringkat atau Multilevel Marketing (MLM).

BACA >>> 10,000 Drebar Teksi Pulang Balik Kereta, Tidak Tahan Penangan GrabCar, Uber

Setiap pemandu boleh merekrut pemandu baru menjadi satu komuniti. Kemudian, apabila setiap pemandu peringkat bawah (downline) melengkapkan trip perjalanan sehari, pemandu yang merekrut akan menerima habuan kira-kira dua peratus (sekadar anggaran, masih belum diputuskan).

TAWARAN DACSEE

Kepada pemandu, Dacsee memberi peluang: 

  • Mewujudkan komuniti pemandu.
  • Peroleh 3 tahap pendapatan komisen daripada pemandu dalam rangkaian komuniti mereka. 
  • Dapatkan bonus tambahan daripada nilai komen dan perniagaan berterusan daripada penumpang dalam komuniti pemandu.
  • Pemandu boleh kekal aktif hanya dengan melengkapkan dua trip perjalanan sehari.
  • Memiliki hak pemilikan dalam platform terbuka Dacsee, melalui token dan boleh ditukar menggunakan tukaran mata wang dunia menerusi pertukaran ‘Cryptocurrency’ yang sah.

BACA >>> Kelemahan Pengangkutan Awam Bantu 'Careem' Kuasai Tiga Rantau

Kepada penumpang, Dacsee memberi peluang: 

  • Menjana pendapatan pasif dengan merujukkan penumpang atau pemandu lain.
  • Memberi rating kepada pemandu kegemaran dalam senarai aplikasi dan menilai prestasi mereka.
  • Gunakan ciri keselamatan untuk bantuan dan dipantau pemandu Dacsee lain.
  • Nikmati tambang lebih rendah kerana rekabentuk yang tidak berpusat, dan tiada caj perantara.
  • Gunakan aplikasi pengangkutan sekutu Dacsee di negara yang tidak menyokong aplikasi korporat seperti Uber.
  • Ada butang panik pada aplikasi jika pengguna dalam situasi bahaya. Isyarat itu akan diterima pemandu Dacsee lain.

GALERI

Related

129
PERKONGSIAN
FacebookTwitter

Filed Under: Auto Terkini, Autotainment Tagged With: aplikasi dacsee, aplikasi mobil, Auto Terkini, autotainment, Dacsee, dacsee malaysia, GrabCar, perkhidmatan teksi e-hailing, Roda4, teksi e-hailing, Uber

Comments

  1. sham says

    February 27, 2018 at 11:55 PM

    how to register?

    Reply
  2. Mufti Malaysia says

    November 23, 2018 at 2:13 AM

    Dacsee + Bitcoin + Cryptocurrency = HARAM
    HARAM sbb bersangkut paut dgn Bitcoin.. dacsee terlibat secara langsung perlaburan dalam bitcoin yang dah diputuskan oleh MUFTI DR ZULKIFLI AL BAKRI "Umat islam DILARANG terlibat sama dalam Bitcoin" . SUMBER HARAM.. KOMISEN HARAM.. INCENTIVE HARAM..

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CARIAN AUTO

Pilihan Ramai

  • EV Paling Murah di Pasaran Malaysia, Proton e.MAS 5 2026 Lancar, Harga Mula RM56,800
    EV Paling Murah di Pasaran Malaysia, Proton e.MAS 5 2026 Lancar, Harga Mula RM56,800
  • GGR Motor Perkenal Prototaip Motosikal EV Pantera R1 dan R2 Buatan Malaysia, 300km Sekali Cas
    GGR Motor Perkenal Prototaip Motosikal EV Pantera R1 dan R2 Buatan Malaysia, 300km Sekali Cas
  • #EICMA2025: Honda WN7, Motosikal EV Gaya Naked Dengan Jarak Lebih 140KM!
    #EICMA2025: Honda WN7, Motosikal EV Gaya Naked Dengan Jarak Lebih 140KM!
  • #EICMA2025: Honda CB1000GT 2026, Touring Baharu Dengan Asas Hornet
    #EICMA2025: Honda CB1000GT 2026, Touring Baharu Dengan Asas Hornet

Pandu Uji

Pandu uji Proton X50 2026 ke Melaka

#PanduUji: Proton X50 2026, Sesuai Kereta Pertama Pemandu Baru Dapat Lesen, Naik Taraf SUV

Pandu uji Chery Tiggo Cross KL-Terengganu

#PanduUji: Boleh ke Chery Tiggo Cross Ulang Alik KL-Terengganu Setangki Petrol Penuh?

Tunggang uji Yamaha NVX 2025 di SIC

#TunggangUji: Yamaha NVX 2025 Baharu Kini Boleh 'Downshift'!

Pandu uji Mazda CX-60 dari Mazda Glenmarie ke TUI BLUE The Haven, Ipoh

#PanduUji: Lenjan Mazda CX-60 dari Glenmarie ke Ipoh, SUV Cita Rasa Premium Jepun Tulen

2014 – 2025 © PanduLaju.com.my