HONDA Malaysia mengumumkan hala tuju perniagaan tahun 2024 dengan nada positif iaitu mereka berhasrat mencapai sasaran jualan tahun ini sebanyak 95,000 unit kenderaan dengan 12.8 peratus pegangan pasaran.
Rancangan stragetik yang disusun Honda Malaysia turut menyenaraikan pelancaran dua model baharu untuk tahun ini dan syarikat bersedia menempuh momentum dan landskap automotif yang sentiasa berubah.
Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura mengakui tahun '2024 akan terus menjadi tahun yang mencabar untuk industri automotif'.
PENCAPAIAN TAHUN 2023
- Mengekalkan kedudukan nombor satu dalam segmen kenderaan bukan nasional untuk kali ke-10 berturut-turut sejak 2014.
- Mancapai sasaran 2023 ditetapkan iaitu jualan 80,000 unit meskipun dibelenggu pelbagai cabaran.
- Pengenalan model Honda WR-V, City dan CR-V Serba Baharu yang mendapat sambutan positif dari pasaran.
- Teknologi e:HEV menyumbang sebanyak 28 peratus daripada keseluruhan jualan hibrid di Malaysia.
APA RANCANGAN 2024?
Honda Malaysia mahu terus mengembangkan teknologi e:HEV di pasaran tempatan. Gabungan sistem hibrid dwi-motor pada barisan model Honda menawarkan pilihan lebih baik, menarik, cekap penggunaan bahan api, seronok dipandu serta mampu memenuhi keperluan pelanggan.
Honda Malaysia akan melancarkan pelbagai aktiviti perniagaan untuk meningkatkan momentum jualan termasuk menambah baik aktiviti berpotensi, meluaskan kempen kerjasama jualan dan mempromosi manfaat pelan insurans Honda Insurance Plus (HiP).
Syarikat juga akan terus menekankan dan mengembangkan aplikasi pintar HondaTouch yang memberi banyak manfaat kepada pelanggan termasuk akses maklumat servis kenderaan, bantuan kenderaan dan naik taraf di hujung jari anda.
Honda Malaysia akan memperluaskan rangkaian Honda Certified Used Car (HCUC) kepada 32 hab jualan di seluruh negara. Pelanggan akan mendapat akses platform yang boleh dipercayai untuk pembelian kereta Honda terpakai yang disahkan atau menjual semula kereta mereka dengan lebih yakin.
Satu kempen khas akan diadakan di semua 32 hab jualan bermula 16 hingga 18 Mac 2024 untuk meningkatkan kesedaran tentang rancangan peluasan perniagaan itu. Kempen itu akan menyediakan pelbagai aktiviti menarik dan rebat bernilai sehingga RM1,000 kepada pelanggan (tertakluk kepada terma dan syarat)
Aspek perkhidmatan selepas jualan pula akan menyaksikan Honda Malaysia melakukan transformasi dan naik taraf pusat servis Honda kepada pusat sehenti demi kemudahan terbaik kepada pelanggan.
Leave a Reply