DALAM usaha meringankan beban mangsa banjir, PROTON Holdings Berhad (PROTON) bersama PROTON Edar Sdn Bhd (PROTON Edar) mengambil inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporatnya (CSR) bagi membantu mereka yang terlibat di kawasan Pantai Timur.
Misi itu dihadiri 45 sukarelawan daripada kalangan kakitangan PROTON membabitkan khidmat kerja-kerja pembersihan tempat awam dan rumah mangsa yang terjejas teruk akibat banjir, termasuk golongan mereka yang amat memerlukan bantuan kemanusian dengan kadar segera.
"Kami berdukacita dengan kesusahan yang menimpa mangsa banjir di kawasan Pantai Timur yang majoritinya tinggal sehelai sepinggang.
“Sememangnya ini adalah salah satu tanggungjawab sosial bagi PROTON. Kami berharap lebih ramai lagi rakyat Malaysia akan bersama-sama membantu meringankan beban mereka," kata Datuk Abdul Harith Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif PROTON.
Maklumat lanjut mengenai misi bantuan kemanusian mangsa banjir boleh diakses menerusi laman facebook PROTON Holdings Bhd di https://www.facebook.com/ProtonCars.
Leave a Reply