• UTAMA
  • EDITORIAL
  • PENGIKLANAN
  • HUBUNGI KAMI

PanduLaju.com.my

Tekan Pedal dan Jangan Stres

  • Auto Terkini
  • Roda4
  • Roda2
  • Pandu Uji
  • Bikin Auto
  • Autotainment
  • Sembang Deras
  • Aksesori
  • PR NEWSWIRE
You are here: Home / Roda2 / Aprilia Perkenal Tuono V4 1100 Factory (2019) dengan Ciri Dikemas Kini

Aprilia Perkenal Tuono V4 1100 Factory (2019) dengan Ciri Dikemas Kini

April 16, 2019 By Admin PanduLaju Leave a Comment

FacebookTwitter


BAKAL dilancarkan tidak lama lagi di Itali, Aprilia Tuono V4 ialah model super-naked yang kurang mendapat perhatian. Sayang sekali, setiap orang seharusnya perlu memiliki peluang merasai kelunakan enjin V4 dan kawalan elektronik untuk bantuan tunggangan. Ada banyak model super-naked di pasaran dengan karakter dan gaya tersendiri, tetapi jarang sekali yang didatangkan dengan prestasi hebat.

Sempena 2019, Aprilia memperkenalkan Tuono V4 1100 Factory yang dilengkapkan beberapa ciri elektronik terkini, seperti sistem suspensi Öhlins semi-aktif elektronik Smart EC 2.0 sebagai senjata baharu untuk berakshi di jalanan atau trek.

Ada dua pilihan mod ditawarkan, iaitu semi-aktif dengan kawalan jentera diserahkan sepenuhnya kepada sistem, dan manual yang membolehkan penunggang membuat tetapan tersendiri tanpa sebarang bantuan sistem elektronik.

BACA >>> Aprilia RSV4 1100 Factory (2019) - RSV4 yang Paling Laju, Ringan dan Berkuasa, 217hp!

 

Mod semi-aktif akan sentiasa menilai maklum balas suspensi depan dan belakang, termasuk input penunggang untuk terotel dan brek, dan menghantar sebarang kombinasi perubahan daripada respons mikro untuk memberikan penunggang pengalaman tahap keselesaan dan sokongan tunggangan optimum dalam apa juga situasi.

Mod manual pula didatangkan dengan tiga parameter praset untuk dipilih, dan menyahaktifkan sebarang bantuan semi-aktif. Tetapan Track, Sport dan Road akan menukar suspensi untuk diserasikan dengan karakteristik prestasi mengikut situasi tunggangan. Aprilia turut melengkapkan model ini dengan paparan Antara Muka Talaan Berasaskan Objektif (OBTi) menerusi pemuka TFT warna 4.3 inci.

BACA >>> #EICMA2018: Aprilia Tuono V4 1100 Factory (2019) - Naked Buas dengan Suspensi Dipertingkat

Ciri lain termasuklah bantuan penunggang elektronik APRC, terdiri daripada Quickshifter (QS) dua hala hingga ABS Selekoh, kawalan traksi 8-tahap, pengehad lorong pit, kawalan jelajah dan lain-lain. Ada dua pilihan warna ditawarkan, manakala harga model dijangka sekitar £16,999 (RM92,200). 

SUMBER: MCN

Related

FacebookTwitter

Filed Under: Roda2 Tagged With: Aprilia, Aprilia Malaysia, Aprilia Tuono V4 1100 Factory (2019), naked bike, roda2, super naked

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CARIAN AUTO

Pilihan Ramai

  • Mitsubishi Destinator 2026 Raih 5-Bintang Asean NCAP 2025!
    Mitsubishi Destinator 2026 Raih 5-Bintang Asean NCAP 2025!
  • Tempahan Proton Saga 2026 Serba Baharu Kini Dibuka, Harga Mula RM40k!
    Tempahan Proton Saga 2026 Serba Baharu Kini Dibuka, Harga Mula RM40k!
  • BYD Shark 6 Bakal Lancar di Malaysia? Trak Pikap Pertama Guna Petrol dengan Teknologi PHEV!
    BYD Shark 6 Bakal Lancar di Malaysia? Trak Pikap Pertama Guna Petrol dengan Teknologi PHEV!
  • #TunggangUji: Betul Ke Yamaha NVX SP Rasa Macam Ada Turbo atau Sekadar 'Hype'?
    #TunggangUji: Betul Ke Yamaha NVX SP Rasa Macam Ada Turbo atau Sekadar 'Hype'?

Pandu Uji

Tunggang uji Yamaha NVX SP 2025

#TunggangUji: Betul Ke Yamaha NVX SP Rasa Macam Ada Turbo atau Sekadar 'Hype'?

Pandu uji Proton X50 2026 ke Melaka

#PanduUji: Proton X50 2026, Sesuai Kereta Pertama Pemandu Baru Dapat Lesen, Naik Taraf SUV

Pandu uji Chery Tiggo Cross KL-Terengganu

#PanduUji: Boleh ke Chery Tiggo Cross Ulang Alik KL-Terengganu Setangki Petrol Penuh?

Tunggang uji Yamaha NVX 2025 di SIC

#TunggangUji: Yamaha NVX 2025 Baharu Kini Boleh 'Downshift'!

2014 – 2025 © PanduLaju.com.my