KTM 390 Duke (2021) baru saja dilancarkan bersama adiknya 125 Duke (2021) untuk pasaran Eropah dengan enjin dinaik taraf, manakala keseluruhan rekabentuk tidak banyak berbeza berbanding model lama.
Apa yang baru mengenai 390 Duke (2021)?
- Masih mengekalkan rekabentuk lama, tetapi rekaan grafik dan kombinasi warna diubah untuk tampil berbeza.
- Perubahan signifikan ialah enjin baharu yang patuh standard emisi Euro5. Kapasiti enjin masih kekal sama, jenis silinder tunggal 373cc, termasuk angka kuasa dan tork (47hp, 37Nm).
- Ekzos direka semula bagi memenuhi standard emisi baharu, dan didatangkan dengan badan terotel 46mm, ciri klac antigelincir, terotel elektronik ride-by-wire dan banyak lagi.
- Ciri baharu lain juga masih sama seperti fork terbalik (USD) WP APEX 43mm di depan dan monoshock, rim aloi 17 inci dan brek Bybre dengan kaliper tetap radial 4-piston di depan, dan kaliper apung piston tunggal di belakang, tangki minyak 13.4 liter, Sistem Brek Anti-Kunci (ABS) Supermoto kluster instrumen TFT warna penuh dan banyak lagi.
- Ditawarkan dalam dua pilihan warna, iaitu putih atau kelabu dan dijual pada harga £4,899 (RM26,870).
- Harga 390 Duke untuk model 2017 di pasaran Malaysia sekarang ialah RM28,800.
BACA >>> #TunggangUji: Reviu KTM 250 Duke dan 390 Duke (2017), dari USJ ke Bukit Tinggi
BACA >>> Spyshot: Kelibat KTM 390 Duke (2021) Dikesan dengan Frem Trellis, Swingarm Baharu
Leave a Reply