• UTAMA
  • EDITORIAL
  • PENGIKLANAN
  • HUBUNGI KAMI

PanduLaju.com.my

Tekan Pedal dan Jangan Stres

  • Auto Terkini
  • Roda4
  • Roda2
  • Pandu Uji
  • Bikin Auto
  • Autotainment
  • Sembang Deras
  • Aksesori
  • PR NEWSWIRE
You are here: Home / Auto Terkini / Sportbike Middleweight 3-Silinder CFMoto 675SR-R Tunggu Masa Lancar di Malaysia?

Sportbike Middleweight 3-Silinder CFMoto 675SR-R Tunggu Masa Lancar di Malaysia?

October 23, 2024 By Shawkath Leave a Comment

FacebookTwitter


FILIPINA menjadi antara pasaran terawal menyambut ketibaan CFMoto 675SR-R selepas sportbike middleweight 3-silinder itu membuat debut di China, Julai lalu.

Trenkuasa 675SR-R ialah enjin 3-silinder pertama CFMoto dengan saiz gerek dan lejang sama seperti model 450SR, 450NK dan 450MT, tetapi memiliki kelebihan satu silinder.

Berdasarkan perbualan daripada sumber diyakini, sportbike terbaharu itu akan diperkenalkan ke pasaran Malaysia dalam masa terdekat susulan pelancaran CFMoto 500SR Voom, hujung minggu lalu. Berikut perincian CFMoto 675SR-R di pasaran luar:

  • Trenkuasa 4-lejang 3-silinder sebaris 674cc DOHC penyejukan cecair 4-injap setiap silinder dengan sistem suntikan bahan api (FI)
  • Output kuasa 94hp @ 10,250rpm dan tork 70Nm @ 8,250rpm.
  • Transmisi klac manual 6-kelajuan dengan klac antigelincir Assist & Slipper.
  • Kapasiti tangki 15 liter.
  • Dilengkapi Sistem Brek Anti-Kunci (ABS), Kawalan Traksi dan Quickshifter.
  • Frem jenis keluli aloi krom-molidenum (chrome-molybdenum).
  • Fork terbalik (USD) KYB 41mm di depan, dan monoshock KYB boleh laras penuh.
  • Brek cakera kembar 300mm dengan kaliper 4-piston J Juan (depan), dan cakera tunggal 240mm dengan kaliper dwi-piston (belakang).
  • Rim aloi 17 inci dengan tayar 120/70 (depan) dan 180/55 (belakang).
  • Dimensi panjang 2,020mm, lebar 728mm dan tinggi 1,105mm, manakala jarak roda 1,400mm.
  • Tinggi pelana 810mm (ada opsyen 795mm atau 825mm).
  • Berat kasar 195kg.

Related

FacebookTwitter

Filed Under: Auto Terkini, Roda2 Tagged With: CFMOTO 675SR-R, CFMOTO Malaysia, motosikal sport, roda2, Sportbike Middleweight

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CARIAN AUTO

Pilihan Ramai

  • Tempahan Proton Saga 2026 Serba Baharu Kini Dibuka, Harga Mula RM40k!
    Tempahan Proton Saga 2026 Serba Baharu Kini Dibuka, Harga Mula RM40k!
  • Harley-Davidson Perkenal Barisan 2026, Model Generasi Baru Kini Lebih Baik
    Harley-Davidson Perkenal Barisan 2026, Model Generasi Baru Kini Lebih Baik
  • #EICMA2025: Honda CB1000GT 2026, Touring Baharu Dengan Asas Hornet
    #EICMA2025: Honda CB1000GT 2026, Touring Baharu Dengan Asas Hornet
  • EV Paling Murah di Pasaran Malaysia, Proton e.MAS 5 2026 Lancar, Harga Mula RM56,800
    EV Paling Murah di Pasaran Malaysia, Proton e.MAS 5 2026 Lancar, Harga Mula RM56,800

Pandu Uji

Pandu uji Proton X50 2026 ke Melaka

#PanduUji: Proton X50 2026, Sesuai Kereta Pertama Pemandu Baru Dapat Lesen, Naik Taraf SUV

Pandu uji Chery Tiggo Cross KL-Terengganu

#PanduUji: Boleh ke Chery Tiggo Cross Ulang Alik KL-Terengganu Setangki Petrol Penuh?

Tunggang uji Yamaha NVX 2025 di SIC

#TunggangUji: Yamaha NVX 2025 Baharu Kini Boleh 'Downshift'!

Pandu uji Mazda CX-60 dari Mazda Glenmarie ke TUI BLUE The Haven, Ipoh

#PanduUji: Lenjan Mazda CX-60 dari Glenmarie ke Ipoh, SUV Cita Rasa Premium Jepun Tulen

2014 – 2025 © PanduLaju.com.my