FERRARI melancarkan koleksi fesyen baharu dengan menganjurkan majlis peragaan pakaian dalam kilang pengeluarannya di Maranello, Itali.
Langkah itu ialah strategi baharu Ferrari yang membabitkan nilai pelaburan besar (selain pembuatan kereta) dengan mengharapkan dapat meraih 10 peratus keuntungan daripada jumlah pendapatan syarikat dalam tempoh tujuh hingga 10 tahun akan datang.
BACA >>> #BikinKereta: Tuner Jepun Perkenal Pakej Kit Badan Ferrari FF untuk Toyota Prius
Koleksi pakaian gaya hidup itu mendapat sentuhan pereka popular Rocco Iannone, iaitu pengarah kreatif dan mantan pereka Armani.
Tujuan Ferrari meneroka bisnes pakaian adalah untuk menarik lebih ramai orang muda meminati jenama itu walaupun belum berkemampuan membeli produk kereta keluarannya. Sasaran pelanggan juga adalah kalangan peminat Ferrari yang kurang gemar memandu atau suka berlumba.
Pakaian untuk lelaki dan wanita itu ditawar dalam saiz ukuran sekecil XXXS hingga sebesar XXXL. Harga jualan paling rendah ialah €200 (RM996) hingga €3,000 (RM14,955) untuk sehelai baju kot premium.
BACA >>> Ferrari Tidak Akan Buat Kereta Sport Merah Jambu
Koleksi pakaian terbaharu itu akan dijual secara atas talian atau melalui gedung pakaian rasmi Ferrari di Maranello, Milan dan Rom di Itali. Ferrari juga bakal membuka kedai pakaian di Los Angeles dan Miami di Amerika Syarikat, termasuk China menjelang tahun depan.
Selain menjual pakaian, Ferrari juga merancang meluaskan perniagaan dengan membuka sebuah restoran di bandar Maranello, utara Itali dengan cef bintang Michelin, Cef Massimo Bottura.
BACA >>> Ferrari Saman Pereka Fesyen Swiss Sebab Iklankan Kasut Atas Kereta
BACA >>> #TahukahAnda: Segala Tentang Rim Aloi yang Perlu Anda Tahu
BACA >>> #TahukahAnda: Tentang Nyahkarbon Enjin yang Perlu Anda Tahu
BACA >>> #TahukahAnda: Inilah 5 Sebab Kenapa Perempuan Simpan Gunting dalam Kereta
SUMBER: MotorAuthority | Ferrari
Leave a Reply