SERENTAK pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di Malaysia bermula 18 Mac lalu, semua perniagaan kecuali perkhidmatan penting dikehendaki menghentikan operasi.
Pusat servis kenderaan antara operasi perniagaan yang perlu ditutup, tetapi servis dan bantuan kecemasan dibenarkan. Susulan lanjutan pelaksanaan PKP Fasa Ketiga sehingga 28 April 2020, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) membenarkan syarikat automotif menyambung semula perkhidmatan selepas jualan di cawangan terpilih.
BACA >>> KPDNHEP: Kedai Dobi, Elektrik, dan Barangan Logam Boleh Operasi Sepanjang PKP
UMW Toyota Motor (UMW Toyota) mendapat kelulusan MITI untuk membuka Pusat Servis rasmi Toyota terpilih dan memulakan operasi servis untuk kecemasan dan keperluan servis segera dalam kapasiti minimum.
Bagaimanapun, servis ditawarkan adalah mengikut jadual janji temu. Pelanggan perlu menghubungi pusat servis terdekat untuk mengesahkan pembukaan operasi pusat servis itu dan seterusnya menetapkan tarikh dan masa sesuai sebelum datang ke premis. Pelanggan juga dinasihatkan sentiasa mematuhi peraturan PKP.
Toyota juga akan memastikan aspek keselamatan dan perlindungan pelanggan dititikberatkan di Pusat Servis yang dibuka seperti melaksanakan penjarakan sosial sekurang-kurangnya satu meter.
BACA >>> #Videotomotif: Kenapa Mamat Ni Minat Sangat Toyota Hilux?
Sementara itu, kenderaan Toyota yang tempoh jaminan sah berakhir dalam tempoh PKP ini akan diberikan lanjutan 30 hari bermula hari terakhir PKP. Syarikat juga akan terus menyediakan sokongan dan bantuan kepada semua pelanggan yang mengalami kecemasa. Sebarang pertanyaan sepanjang tempoh PKP boleh hubungi hotline sedia ada.
BACA>>>#PanduUji: Adakah Toyota Vios (2019) dengan Rupa Moden Masih Relevan?
Pelanggan boleh hubungi nombor telefon seperti di bawah:
Leave a Reply