Close Menu
PanduLaju.com.my
  • Auto Terkini
  • Roda4
  • Roda2
  • Pandu Uji
  • Bikin Auto
  • Autotainment
  • Sembang Deras
  • Aksesori
  • PR NEWSWIRE
Facebook Instagram YouTube TikTok Threads
  • UTAMA
  • EDITORIAL
  • PENGIKLANAN
  • HUBUNGI KAMI
TikTok YouTube Facebook Instagram Threads
PanduLaju.com.myPanduLaju.com.my
  • Auto Terkini
  • Roda4
  • Roda2
  • Pandu Uji
  • Bikin Auto
  • Autotainment
  • Sembang Deras
  • Aksesori
  • PR NEWSWIRE
PanduLaju.com.my
Home»Roda2»Yamaha Y15ZR atau Honda RS150R? Kami Ada Jawapannya…
Roda2

Yamaha Y15ZR atau Honda RS150R? Kami Ada Jawapannya…

Abang GYLBy Abang GYL21/07/2019277 Comments
Share
Facebook Twitter Telegram Threads


JIKA sebelum ini Yamaha Y15ZR mencuri tumpuan peminat moped hingga mendapat gelaran ‘motor panas’, kini kapcai berkuasa itu menerima saingan hebat daripada Honda RS150R.

Tidak dinafikan kemasukan RS150R berjaya mengejutkan Y15ZR daripada tidur yang lena. Apa tidaknya, Honda RS150R dikatakan ‘lebih laju’ berbanding Y15ZR dan hadir dengan rekabentuk garang, sporty dan menarik, yang juga tidak kalah kepada lawannya itu.

BACA >>> Honda RS150R Mampu Gugat Yamaha Y15ZR?

Namun, Y15ZR tidak pula kurang kehebatannya. Bagi memudahkan anda membuat pilihan lebih tepat, kami senaraikan perbezaan spesifikasi antara Honda RS150R dan Yamaha Y15ZR:

spesifikasi-rs150r-y15zr

autotainment Honda RS150R Honda RS150R VS Yamaha Y15ZR Kapcai Moped Motor Yamaha Y15ZR
Abang GYL

Artikel Berkaitan

Hp vs Tork | James Watt
0
Autotainment

#TahukahAnda: Kuasa Kuda vs Tork, Apakah Perbezaan dan Kenapa Penting?

23/02/2026
Kapal terbang, kereta api atau kereta, mana paling berbaloi?
Autotainment

#TahukahAnda: Kereta Sendiri, Kereta Api atau Kapal Terbang, Mana Paling Berbaloi Guna?

24/02/2026
Auto Terkini

Pakar: Larang Kapcai Musim Perayaan Mampu Kurangkan Nahas Jalan Raya

21/02/2026
Roda2

Triumph Street Triple 765 RX Tiba di Malaysia, Edisi Terhad, Dari RM81,100

19/02/2026

277 Comments

  1. Sofi on 16/06/2016 12:41

    Ternyata honda lebih hebat dari segi mekanikal dan kelajuan..tetapi dari segi rupa paras…memang tak hensem.. yamaha masih boleh berbangga dengan rekabentuk yang smart dan menarik perhatian golongan muda…memanglah kalau dibandingkan kelajuan honda dia kalah… tapi yamaha juga tidak terlalu slow…aku pilih yamaha…enjin boleh bikin lagi…up

    Reply
    • naz on 19/08/2016 17:28

      hahaha, buang duit je nak modi moto..tu la kat situ dah nampak x berbaloi ambik yamaha tu..beli dah mahal, nak keluar duit modi lagi..hmmm, nak harap rupa je x ke mana bro..

      Reply
      • syaf on 26/08/2016 01:32

        buang duit modi moto? cakap siang pandang2 lah bang. haha. tak suka pun tak perlu keluar statement cmtu hahaha

        Reply
        • Si noob on 24/10/2016 12:16

          Betula apa dia ckp tu, modi buang duit buat apa, nak laju kumpul duit beli moto cc besar setel..nak laju lagi naik kapal terbang.. peace✌

          Reply
          • Apek on 14/11/2016 00:53

            Orang bodoh bercakap memang MCM ni

          • Thor on 16/11/2016 11:52

            cube kau fikir…kat luar sana tu lagi bersepah org buat bende bodoh and spend duit mcm org bodoh..ala setakat duit tu apa la sgt, boleh cari ma..yang penting hati puas…

          • Daniel on 29/12/2016 17:25

            Saya singgah di bengkel besar di sentul..ade dorang budak nie baru nak buat masuk super head bagai..tpi yg lg dorang ni dah bosan Dan jemu dgn barang2 racing yg sekejap saje rase seronoknye…pikir2 kan lah..

          • Ethan Hans on 07/03/2017 11:54

            Laju2 ni nak kemana??? Bukan sampai pun saf depan masjid @ surau tu?? Bukannye berlumba2 nak azan ke????

            Laju ni bukan priority utk motor yg digunakan utk ke tempat kerja. Ada modi yg improve speed sket and buat fuel consumption better utk perjalanan jauh……. Biar muto lawa tapi x kena hayam dengan EX5 sudah….. Kalau poket berkepuk duit…bukan sini sembang ttg motor moped…pergi ler sembang page muto R1M sana.

            Beringat ler…mod extreme laju2 pun barai juga enjin. Dh ler rega barang mahal…….. dh jgn plak sbb poket nipis, nak modi korang gi jadi peragut plak…..abes busuk nama moto nnt.

            Apepun patuhi peraturan dan HORMATI PENGGUNA JALANRAYA yg lain.

            **laju2 tapi end up ke saf depan disembahyangkan orang dah terlambat dhh……..

          • a.j on 22/04/2017 18:34

            buat lawak ke pe ni..g je bengkel moto besar tu tanye pomen camne..last2 pomen sendiri ngeluh..yg cc2 bsr ni la lg nk modi mcm2..modal lg besar..rasanya ok da dgn yamaha tu..murah dr honda..rupa pon smart..org kalau nk buat, orgbuat je bro..da name minat..lau sume nk kutuk xyah beli moto ke kete..nek je bus ke train ke teksi kan lg slamat tu haha

          • yamamoto on 11/04/2019 17:19

            bodoh sama bodoh la senang … klau di kira logic aq pilih rs sbb spec die … klau budak tiktok yg lapa hot akan pakai y15 sbb pompuan gila kan y … bgi aq sape pakai y ni disebabkan luaran je … mcm korang pilih pompuan kan … bukannya pilih dalaman tpi luarang korang mahu itu barang hahaha …. aq pandai beli barang korang ambil rs sbb specs tu je … okay bodoh ii sekalian jgn gaduh lgi ye

        • Sham Kelekatwo on 04/11/2017 12:40

          Sy Setuju bro…minat pnye psl ape pon leh jd…pencinta 2roda je taw makne kpuasan…masing2 ade citarasa masing2 btol x bro?

          Reply
        • OneManshow on 24/02/2018 10:43

          Hang rasa pedas ka chekkkk?nak emosi lain tempat la!!baru pakai motor la niee! Kah3!

          Reply
      • harits afsham on 09/09/2016 00:47

        harap ke honda x jadi.paras rupa x cun dan x menarik minat.kami rider bkn ingin kelajuan tetapi ingin parasrupa menarik.igt kelajuan membunuh

        Reply
        • Zack on 10/09/2016 17:51

          Muka tak lawa takpe hati mesti cantik…..

          Reply
          • Bullet on 11/03/2017 12:49

            Ok lu kawen ngan awek yg gemuk…. Muka pecah….. Jrawat batu….. Ok tak kalu camtu?

        • kucing hitam on 11/09/2016 02:51

          rupa RS150R boleh adjust bagi cun… aku tgk dkt fb dah banyak org buang depan belakang saka capang tu…

          Reply
        • Radi on 30/09/2016 18:24

          Pisau tajam ke pisau tumpul kamu pilih… kalaun aku pilihnyang tajam kita yang kawal dia bukan dia kawal kita… kalau x nak laju naik basikal lagi tak membunuh… jgn mara nanti cepat tua…

          Reply
          • Sinkatak on 10/02/2020 22:17

            Korang gaduh la situ..yang tetap untung kedai apek jual motor maaa..hahaa..pape pun wa pilih rs150 honda jew..t mo gaduh2..

        • aiman dahlan on 09/10/2016 01:21

          ajal maut di tangan tuhan…. kelajuan x semestinya membunuh, org jalan kaki blh mati, org duduk atas bangku blh mati, org tgh tidur pun blh mati… maut datang x kira masa, bila-bila saja ia datang menjemput kita kembali kepada pencipta ….. Renung-renungkan 🙂 😉

          Reply
          • Haslam on 01/11/2016 14:31

            Btol mmg btol mati x mengira ms. Klajuan mmg x smestinya mbunuh…org tunggang basikal pn leh mati…org bjln kaki pn x smena2 bole mati. Itu smua bgtg pd risiko. Smakin laju anda tunggang, maka smakin tgi risiko utk blaku kcelakaan. Ksimpulannya, jgn mperjudikan nasib anda dgn mnunggang laju. Renung²kan.

          • Spoket comel on 23/03/2017 20:34

            Kematian pasti cume cara&situasi yg berbeza,jgn lupe impak kelajuan mendatangan kekurangan ketampanan&kesadoan anda…hihi

          • Mnz on 18/11/2017 03:41

            Mmg betul tu bro tpi ia amat mudah ntuk mati kalu nk dibandingkan dgn ajal mmg ng ke die… Tpi dgn kelajuan ibarat ambik shortcut ntuk sapa ajal

          • haziq on 28/07/2018 07:38

            masalahnya semakin laju kenderaan yg kita bawak semakin tinggi kebarangkalian accident tu ada. ada faham?

        • Che on 12/06/2017 23:51

          Yeah..

          Reply
          • bella on 25/04/2018 14:06

            tak sebenar nya motor ini adalah kenderaan kita sendiri harta kita sendiri. so pada siap yg berpendapat tu tak kisah tapi fikir di sisi org lain juga. tak kesah la motor mana laju ke tak laju kea lawa kea buruk kea itu depens on individu masing2. so ape yang korg ade tu hargai la tak perlu pun nk over show off

        • DanialZ on 06/05/2018 14:06

          Kalau ye x yah kata honda buruk ke apa .. aq pun boleh kata yg yamaha tu lembap .. its depend on you la .. hg nk laju beli rs .. hg lawa tiptop beli y15 .. x yah kutuk2 moto lain

          Reply
          • Zul RS150R on 07/12/2018 22:59

            Btoi 2 bro…sy sokong

      • Thor on 16/11/2016 11:53

        duit boleh cari..yang penting hati puas..

        Reply
        • Zayrie on 18/04/2017 21:01

          Kalau Memenuhi kehendak nafsu sebenarnya x kan puas. Kita akan rasa nk lgi dan nak lgi. Mule2 pakai rs. Pstu tukar moto besar sikit. Itu la maksud kehendak kepuasan. Jadi. Kita kena bersyukur je ape yg ade. Tu lebih tepat untuk dibincangkan. Jadi. Beli yang murah itu lebih baik.

          Reply
          • Rider to be on 24/02/2018 01:14

            Kalau dah jadi hobi dan feveret…x bleh nk halang dah….

          • bella on 25/04/2018 15:03

            SETUJU

          • bella on 25/04/2018 15:04

            betul tuu

      • Jo on 29/12/2016 19:08

        Sebab rupa hampeh la byk model honda x laku..harap ex5 je la……yamaha trendsetter kat malaysia ni..

        Reply
      • Mat moto on 11/02/2017 20:12

        Haha..nmpk sngt yg korng ni tk pikir to yh modi lh..biar standard jer…naik ats highway pon tk risau..tkde sape boleh dtng kcau(jpj)
        ITU jer nk gitau ..aku mmng kaki moto..tpi biar moto stndrd ask slmt

        Reply
      • Che on 12/06/2017 23:47

        Minat msing2..haha

        Reply
      • kambing kuning on 26/07/2017 17:25

        Sape suh miskin

        Reply
      • wanzzz on 03/09/2017 13:25

        Nak laju angkat sbk la bro..zaman sekarang lebih pentingkan paras rupa dari kelajuan..x laju bole modi..x cantik bole maekup..dua ii kene keluar kn duit ya

        Reply
      • wan on 08/11/2017 13:40

        Ibarat rupa hensem pancut awal broo..

        Reply
      • wak ayie on 27/01/2018 19:30

        Klu modi pon peminat x mintak duit kamu nak modifikasi motosikal tersebut,terpulang pada individu dan minat masing2,so fikir sebelum nak kluarkan stepment mcm tu bro

        Reply
      • xxx on 08/08/2018 20:50

        Komen 1 ja.. nak standart@kondem org yg modi tp sembang moto lebih laju.. u xlayak bro.. u bkn jiwa klajuan..u XDA KELAYAKAN.. org nak laju mmg modi tmasuk vr46 mm93 xda guna standart.. igt bgga laju tp nak standat.. u xlayak.. xda jiwa speed.. u jiwa santai ok.. jgn kondem moto yg xlaju.. u xlayak..

        Reply
        • xxxy on 05/08/2019 14:50

          laju2 pn tetap x boleh potong marc marquez

          Reply
    • Jo on 29/12/2016 16:42

      Bukan jauh beza pun laju…so pilih yg lg hensem….yamaha!!!

      Reply
    • SYAFIQ on 22/02/2017 22:18

      BETUL TU

      Reply
    • Adam mau kapcai on 22/04/2017 15:44

      Saye sokong bro ni

      Reply
    • Qamar on 19/08/2017 03:28

      Aku malas nak gaduh2 pasal motor je pun aku pilih suzuki la nak tunggu gsx150 masuk mesia sampai kucing bertanduk cabang 3

      Reply
    • Idola eyja on 02/12/2017 17:17

      Masing2 punya cita rasa,abg da main lc135 jekrod tahun 2008 dari first model hingga 5s alhamdulillah performance terbaik rasanya lebih 20X pi balik krabi hatyai pukat,keluar je y15 beli modal 8k spec jekrod highway..pun puas hati takat RR senyum je lalu sebelah.Last2 org uma bising apalagi cuci tangan bukan takot tp sygkn bini kita ubah untuk kebaikn than beli honda rs150 sampai la skrg pakai pi balik keje,mmg membazir modi moto tp kepuasan mengatasi segalanya.Untuk yg baru up tu fikir2kanlah biar hampa rasa than da sampai masa hampa ubah untuk kebaikan
      #PeaceSikittt

      Reply
    • sukahati on 26/01/2018 12:50

      Terpulang pada individu sama ada nak modi atau pun tidak sbb dia guna duit dia bukan duit mak bapak korg . tidak perlu masukkan bab agama dalam cerita perihal dunia permotoran kerana itu bukan satu contoh yang baik . typical malaysian sikit2 masuk bab agama . jangan jadi keyboard warrior wahai saudaraku sekalian . solat itu janji kita pada allah sblm dihidupkan dimuka bumi ini , hidup hanya sementara pinjaman dr ilahi . tak salah utk puaskan diri sendiri dgn modi moto sbb xsalah pun disisi agama melainkan modi moto utk buat bnda xelok .

      #jangankecam
      #brocuba
      #hobby

      Reply
    • Mia on 02/03/2018 01:19

      Saya minat dengan honda Rs tapi tulah future husband minat dengan Y15 pulak. Masing2 pikir nk beli motor. Jawpanya kami kena beli ikut minat sendiri ler.. Walaupun ramai yg kata buruk , tak lawa apa bagai tapi saya rasa minat jugak. Tak lawa tkpe bole makeup Ibaratkan permpuan yg tk lawa tapi baik, penyayang apa semua dan dia cantikkan diri dgn pakai mekap. Kalau setakat nmpk lawa nmpk hensem tpi dlm hati tak boekkk buat apa. walaupun minat honda rs ni tpi yamaha tak pernah lupa. Hidup susah senang pergi sekolah smpai dh keje ni tetap dgn Lc saya tu

      Reply
    • ketum abah on 27/05/2019 10:30

      benda ni ikut minat masing” jer mybe org tu mmg suka modi enjin and ada yg suka modi accessories jer.. and ada yg suka mcm ni… mcm tu… ni kira ikut keminatan masing” jer… lain org lain cita rasa orang ckp

      Reply
    • Dennen on 15/06/2019 01:15

      Kepuasan y penting,minat masing2 x sama..duit dia,suka hati dia la..mgkin bg stgh org buang duit tp bg dia kepuasan..hormat minat org lain,bukan suruh mnt hobi org lain..aku y baca pulak angin..senang2 bodohkan org..

      Reply
  2. Amransani on 18/06/2016 11:27

    Dah lama tggu msk mlysia..akhirnya..tiba juga!!yaahooo..aiikk..apsal signal tsembul??kecewanya..kompom..aku xkan beli.
    Boon siew..itu signal macam babi..kasi asal balik laa!!lg satu..white colour mana?

    Reply
    • aiman dahlan on 11/09/2016 03:04

      semua org x pyh beli motor ni nanti Honda ikut balik kehendak customer.. baru boon siew fhm apa citarasa rakyat Malaysia..

      Reply
    • Nina on 05/02/2017 21:28

      Klau kau tgok kat thailand or indon takde signal tersembul cmtu.. skrg moto byk signal tersmbul spe lagi klau bukan jpj malaysia yg rondeng dgn company2 moto suruh buat signal pelik tu.. klau tgok moto jenis baru n signal tersmbul .. tu standard jpj.. bukan salah company moto haha

      Reply
      • Yemaf on 27/04/2017 18:58

        Peda. Sume mtr baru skrg kena signl cmtu.. Std euro baru… Bkn jpj..

        Reply
        • azly on 24/07/2017 12:17

          yup malaysia ikut standard spec euro, even reflector kat mudguard belakang yg bulat tepi kiri kanan tu pun spec euro

          Reply
      • Che on 12/06/2017 23:54

        Knapala buat reka cmtu tk elok laa..

        Reply
      • Umar said on 22/02/2018 09:13

        Latest,bnyk dh model honda yg ada rupa….x mcm dulu

        Reply
    • amir on 22/02/2019 18:10

      R15 yamaha pon signal tersembol jugak….

      Reply
  3. johans on 18/06/2016 17:13

    y15zr tu mcm scooter je..@ lenovo..bntuk parasnye..klu rsr150 still nmpk kupchai nye lg..

    Reply
    • Troll Warlord on 27/08/2016 16:24

      Ak bru tau Lenovo ad buat moto. Thanks 4 pencerahan.

      Reply
      • wan on 27/08/2016 22:10

        Dan lenovo dh beli MOTOROLA

        Reply
      • Kudeta on 06/09/2016 10:58

        Lenovo ok maaa, standard warranty 2 tahun. Jimat minyak lagi 🙂

        Reply
      • boo on 07/01/2017 13:25

        ahhahahahah..lebobo…
        neuvo la…konpiden musti highhhhhhhhhhhh

        Reply
        • Samad on 04/04/2017 17:23

          Motor lenovo tu ko masuk chip i7, sure berseduppppppp kebabommmm

          Reply
        • vyrus on 17/05/2017 00:36

          ekau pn highhhh jgak…bkannye neuvo,,,,tp NOUVO 🙂

          Reply
        • mus on 14/08/2017 12:43

          hahaha..nie lg confident tggi punye type.. NOUVO la bukan Neuvo…haha..

          Reply
      • Jan on 09/05/2017 11:04

        Haha,acer ngn Samsung serta iPhone akn kluarkn

        Reply
      • Lekior on 15/06/2017 02:54

        Keh keh.teman pon terberenti kejap mikior.”lenovo” mcm penah dengar.tp motor ape ye yob? Haha.jgn mara aa.gurau senda

        Reply
    • Pakar Motorsikal on 17/09/2017 14:12

      lenovo baik punya. nnt SUSA (baca dari kanan) pun mesti keluar jgk model tu sama lenovo LC 155 redCore tech

      Reply
    • Habuk pun tarak on 30/10/2017 05:30

      Lenovo moto china

      Reply
  4. johans on 18/06/2016 17:14

    y15zr tu mcm scooter je..@ lenovo..bntuk parasnye..klu rsr150 still nmpk kupchai nye lg..aku pilih honda

    Reply
    • Troll Warlord on 27/08/2016 16:26

      Lenovo laju lgi kot, kalo i7 bleh smpai 3.0 GHz.

      Reply
    • Dewa malam on 02/01/2017 10:19

      Aku nak beli moto la siakkk…korg boleh bantai buat lawak.,..
      Terus hilang mood aku nak beli moto..guling2 aku gelak nii…
      Hahahahaa…

      Reply
      • Super Sayya Troll on 06/01/2017 11:43

        confident tu fenting..”Lenovo” pon boley maa… kah kah kah…

        Honda : the power rangers of dream
        Yamaha : semakin di depan (selepas bikin sbab standard x power)
        Belang : harimau mati meniggalkan “Belang” .. memang nasib kena tinggal je la

        Reply
    • Honda hudoh on 15/08/2017 06:25

      Yg aku kelakor tu…lampu depan dan belakang nampak mcm belalang rs….hudoh

      Reply
      • #babifly on 14/05/2019 23:35

        perlu ko ltk nmo honda hudohhaha

        Reply
  5. zara on 20/06/2016 09:00

    kelebihan honda adalah DOHC…tapi prestasi tak tau lagi…

    Reply
  6. Wan on 20/06/2016 23:06

    Suzuki belang xble join ke pandu uji?????

    Reply
  7. Musyrif Abu Bakar on 21/06/2016 09:59

    Dua dua slow. Suzuki Belang tapau habis ikat tepi.

    Reply
    • kd on 27/08/2016 10:22

      ya ka bang wakakaka

      Reply
    • ramdan hassan on 06/03/2017 23:49

      dah terbukti kat youtube, tapi malangnya kat seperti rs150r, rakyat malaysia hanya pandang rupa bentuk sahaja.

      Reply
  8. Helmet goyang on 04/07/2016 23:04

    Oklah nk compare yamaha mmg cun cume slack tak leh rev n top speed… Honda Dohc lagi sdap rasanya nk main top speed ni..

    Reply
  9. Gg on 05/07/2016 15:52

    Mcm mana bole kata rs150r lg laju bila hp dia lebih 0.4 je? Sedangkan rs150r berat 123kg yz15r berat 115kg je.. tork yz15r lg tinggi dr rs150r.. means pickup yz pergi dulu.. doch pun tak semestinya bgs.. nape org kata honda lg laju ni? Aku tak paham.

    Reply
    • Racer Kampung on 22/07/2016 19:55

      On paper memang nampak RS150R kalah sikit. Tapi practically, RS150R 6 speed. Nak race bukan jalan straight semata. Ada corner. Bila kat corner, kau rasa mana lagi pergi dulu? 5 speed atau 6 speed?

      Lain la kalau kau main highway merempit sekilo dua. Takde corner. Boleh kata Y15ZR akan menang based on paper.

      Eh, aku rasa RS150R boleh menang la. Kat Vietnam pun orang dah test banyak kali.

      Reply
      • Mohd Ricky Wizally Bin Zobli on 19/08/2016 15:53

        Beza performance sohc dgn dohc ni bro bila high rpm enjin dohc mampu bertahan lebih lg,tak mcm sohc enjin akan stress bila kt high rpm bila mana single cam berkerja utk lebih utk mngerakkan 4 btg valve.. Mmg yamaha tork tggi,tp jgn pertikaikan prestasi enjin dohc bro..mmg ternyata terbukti kehebatannya.

        Reply
        • Nasir on 10/04/2017 11:05

          Betul tu bro …..

          Reply
      • harits afsham on 09/09/2016 00:52

        rs150r buat ape.xde guna sbb huduh dipandang org.meter dh laa besar sakit hati tgk dgm signal nya keluar.x menarik mint langsung.kelajuan x penting sbb kelajuan membunuh.yg penting paras rupa.mcm awek jugk mesti kau nk yg cantik.klau brg je besar tpi xde paras rupa x jadi.xkan malam pertama nk guna bantal tutup muka?Y15ZR TETAP PUJAAN HATI MALAYA.KELAJUAN X PENTING ASALKAN HATI TENANG MELIHAT MOTOR SENDIRI.Y15ZR MMG CUN

        Reply
        • LV on 30/09/2016 14:02

          lu pilih bini mcm pilih motor ke bro?
          lu pilih bini ikut luaran je ke bro?
          lu pilih bini catik kemain dlm rabak barai ke bro?

          kalau gua pilih, lawa tu letak no. 2 asalkan dalaman elok, bro..
          luar klcc, dlm mcm setinggan pn x elok gak bro..bhahaha…
          kah…jgn taksub sangat dgn motor smpai terbawa-bawa dgn pilih bini bro…
          nampak sangat bangangnye tuh..

          Reply
          • Rs150rider on 03/10/2016 00:02

            Hahaha..padu ayat hg bro..y15z skrg ni mmg bnyk dh barai..loboss..

          • Haziq on 14/11/2016 01:10

            Sembang x pililh cantik fak nilah melayu buto mak hang

          • anak soleh on 29/11/2016 01:47

            harits afsham pilih bini nak yg cantik je… perempuan yg pernah 3x mengandung anak luar nikah pun dia x kisah asalkan cantik…

          • wany25zr on 07/03/2017 13:54

            Trbaik laaa..pilih motor brdasarkn klebihan n kualiti dlm tu…rupa cntik ke x tu ikut taste msing2..pda sy pun 6gear ni Kira cun dh..ko mati atas motor tu urusan ko dgn tuhan..nk bagi laju Sgt,wat la sendiri…brdasar kn spesifikasi Honda rs15 tu dgn yama-r15zr tu,sy pilih Honda..

          • min on 24/07/2017 11:39

            kakakaka…ayat bro mmg win…
            rs150 gua rembat…
            kakakaka

        • abu shah on 30/09/2016 16:38

          kalau beli cash ok la..jangan ambik hutang kredit. Riba tu

          Reply
        • cikee win on 08/10/2016 11:06

          Ni bodoh terserlah la.. sian pilih bini mcm 2

          Reply
          • pishang on 21/07/2019 02:49

            pishang blake pishang pishang !!!!!!!!!!

        • kanjo mariii on 27/05/2017 10:38

          betol tu jangan pilih luaran sajew.dalam mesti maw baik punya

          Reply
        • Che on 13/06/2017 00:00

          Y15ZR buang cut 190kmh duh ats highway..haha..

          Reply
        • Aiman Shakir on 22/02/2019 18:15

          laju x penting? bila main 125zr punya beria ria nak laju…bila smapai kt Ysuku pilih rupa pulak??lain kali beli kawasaki la rupa cantik laju pon power

          Reply
      • muhs syukri on 31/10/2016 14:17

        Memang laa kt atas tuu honda RS150 lagi laju…tapi dia lagi berat dari y15zr..kalau nk ikutkn sama jaa dua²

        Reply
        • Matt on 06/03/2017 21:11

          Moto berat lah bgs, masa high speed..moto stable mcm superbike..moto

          Reply
        • kanjo mariii on 27/05/2017 10:40

          adoi berat tu dye kiranya..test tgoklah mana p dulu..honda mariii

          Reply
      • bulanterang on 07/12/2016 00:32

        semua motor xbgus.. selagi jalan berlobang .. byk kuar duit….tq…

        Reply
        • ejan on 14/07/2017 12:02

          Win

          Reply
    • Iwan on 09/12/2016 00:36

      Cer tngok youtube rs150r vs y15zr . hahahaa . gelak je aku tngok y15zr tinggal

      Reply
      • Jubol on 17/05/2017 22:35

        Jubol lh budak rs ni…nk sama kan y15 dgn rs…knp tak samakan sezuki belang…berkicap kena tinggal rs

        Reply
        • bagayaro on 22/06/2018 09:01

          dah kat sini tgh sembang pasal rs150 vs y15. tetiba lak belang. otak ko tu berkicap, guna otak lu bro jgn taik lembu.

          Reply
      • Mohd farizzz on 17/08/2018 10:51

        Jangan salah faham…rs150 ni penakut sebenarnya..y15zr lahir dulu kat dunia pastu honda kaji kelemahannya bleh la..cuba klau rs150 lahir dulu..mesti yamaha kaji kelemahannya..tpi perbezaan rs150 walaupun 6 speed dan dohc..klau try pn tk jauh beza perginya..cuba plak klau y15zr 6 speed dan dohc,mau terbarai rs150….y15zr value harga lebih tggi dri rs15..spare part dan aksesori pn banyak kt y15zr…kalau duk tepi jalan kira y15zr dan rs150 spe yg smpai dulu 10 biji maunya y15zr dulu…sampaikan y15zr ni dikira zaman fenomena tua dan muda…org tk bodoh lgi bro nk pilih motorsikal ni…klau spec rs150 lebih dri y15zr,tpi knp org masih ramai lgi pakai y15zr dri rs150…2 tandanya diorang masih fikir positif…klau nk fikir wahh..moto rs150 lgi laju..tpi dtgnya dri standard kopak,baik yg main cubprix 2 bgi sume standart kopak tk payah jual brg racing…nk laju ada duit laju la…tkde duit tk payah dengki ngan motor org lain…kau bawak dah kira laju 140kmh…pastu lalu sebelah y15zr berdesup pergi hilang trus pastu dengki kluar la komen merapu dlm fb n mna2 sja…padahal jelezz..diorang ada duit laju la motor diorang..kau nk laju cri la duit lebih…yamaha honda sama taraf ja tkde laju tkde slow…

        Reply
        • STP on 21/09/2018 02:54

          Xde maknanya bro, honda mmg da lama ade enjin 150cc DOHC, enjin cbr150.. kongsi jela enjin tu dengan rs ni jimat kos, x fikir lak enjin y15 ni enjin yg sama fz pakai? Cite soal honda penakut lak.. org pakai ysuku pon sbb design je

          Reply
    • LoL on 28/03/2017 13:37

      Tgok btol2 tork dia at brape rpm….. hahaha

      Reply
    • nami on 13/12/2017 22:17

      betul bang kat cup prix pun rs
      150 kerap kalah

      Reply
  10. Momoktar* on 06/07/2016 14:38

    Salam selamat hari raya.apa2 pun syabas honda berjaya bawak masuk cc 150 persaingan sihat. untuk sigmen 150 harga nya tak melantun sangat pasal dah ada persaingan . Harap2 tak mencewakan ketahananya mcm ex5 farst model saya.

    Reply
  11. johans on 07/07/2016 23:29

    belang memang laju.tp kne modi le..klu std biasa2 jew….handling fail..minyak pon fail..tapi rupa paras belang cun..nmpk rare…

    Reply
    • Azha on 26/07/2016 22:49

      Aku jujur, 125zr standard aku tapau y15zr, tpi bukan belang, belang sama Laju dengan 125zr, satu2 satunya motor 4 stroke yg ak respect. Kalau main standard on standard lah.

      Reply
      • Jack on 02/10/2016 10:00

        Bos terr..125zr standard brape ye topspeed?

        Reply
      • LoL on 28/03/2017 13:41

        Seyes la? Rs150r saya bnyk kali try dgn 125zr std kilang x usik spoket ape sume….saya pon x usik spoket… top 125zr makin ke belakang 135kmh 125 dh x leh catch sbb rpm Rs boleh naik lagi sampai 145

        Reply
      • kanjo mariii on 27/05/2017 10:43

        betoltu bro..aq tapau y15zr selamba je…sbb dye empat lenjang hahahahah

        Reply
      • Che on 13/06/2017 00:04

        Kan..

        Reply
      • Amirul on 08/06/2018 16:12

        Yeke 125zr standard laju dgn spoket 43 tu boleh lawan y15 standard, 125zr boleh menang? Gelak aku kau mungkin tak jumpa rider power y15 kalau kau jumpa mungkin 125zr standard tu duk belakang. Main jalan pendek tak best la cuba main jalan panjang sikit.

        Reply
    • Mohd Ricky Wizally Bin Zobli on 19/08/2016 16:05

      Belang dohc bro.. secara kasarnya, DOHC menggunakan bahan api yang banyak maka pergerakkan piston di dalam enjin lebih berkuasa dan efisien,lg 1 belang ni system carburator mmg tak boleh nk lwn la dgn system Fi mmg la jimat. belang mmg laju sbb belang antara moto 150cc 4stroke HP yg pling tinggi. Psl handling plak mope n underbone agak berbeza skit bro,tak same mcm lc/125z, ak sndiri pkai belang mmg mula² agak tak biasa sbb sblom ni pkai mope,bila dah pkai underbone mmg lain rase nye..
      Sekadar berkongsi.

      Reply
  12. roger on 09/07/2016 08:53

    lampu depan & belakang hodoh, ada
    lens tak ada mentol. spec & style suzuki belang yang pupus lagi best. sepatutnya rs150r guna oil cooler lagi tahan, tak menghakis, tak perlu kipas, suis haba. kenapa nak tiru y15zr sebab buat style naked baru ada kelainan untuk beli. Honda semakin dibelakang. semakin pupus serupa proton.

    Reply
    • johans on 27/08/2016 19:01

      bro..guna watercool le yg terbaik bro..ade ke superbike just guna oilcool je..kete pun sama..semua guna coolant..penyejuk minyak tu extra bantuan penyejuk klu ada..

      Reply
    • Brader noob on 24/10/2016 12:06

      Bro Roger, kalau kau engineer honda aku terima la kau cadangkan honda sepatutnya pakai oil cooler, tp kalau baru pakai motor 2 bulan lepas tu nak sembang sini suggest honda suruh buat mcm2, sorry bro..pegi khatam kan buku sains darjah 3 dulu..semua design manufacturer buat ada reason kau x pyh persoalkan..itu memang dah ngam dan sepadan dgn tujuan moto tu dibuat..sekian tazkirah maghrib..

      Reply
      • kanjo mariii on 27/05/2017 10:47

        setuju gan brader nie dorg dh bikin sbb dorg dh kaji ni sembang mcm dh buat thesis je

        Reply
        • bagayaro on 22/06/2018 09:07

          wakaka thesis!! klakar siol

          Reply
  13. Ron on 10/07/2016 14:45

    Aku lagi prefer prestasi standard yg mengancam dri rupa paras, Cepat la kua wahai honda n suzuki. Senang ak buat pilihan

    Reply
    • Habuk pun tarak on 30/10/2017 05:39

      Jadi mcm mana bro?? Ko dah beli yg mana??cer citer skit pengalaman ko..

      Reply
  14. jem on 03/08/2016 13:59

    Apa kejadah harga Y15ZR lgik murah? Ko buat research ker tak?

    Reply
  15. jayjay on 04/08/2016 12:52

    Bagi aku prefer Kawasaki 150 ZRRS Belang.
    – 7 gear.
    – TOHC (triple Overhead Cam).
    – 4 piston
    – Turbo super charged
    – Single swing arm.
    – Siap tayar spare
    – Brade disc brembo dpn blkg.
    – Bole setup 2T or 4T.
    – Ekzos bole set standard n bunyi rabak.
    – Reverse sensor
    – 1st gear bole cecah 220kmh. bygkan msk gear 2. tp top speed gear 7 meter 80kmh je.
    – Bateri xde pki dinamo basikal.
    – Mmg berbaloi Kawasaki 150 ZRRS belang ni.

    Reply
    • syaf on 26/08/2016 01:37

      tinggi imaginasi. haha

      Reply
    • Kojiubani on 03/09/2016 05:15

      Dah ke laut pulak…tak kenal model mope.

      Reply
      • Mizie on 24/09/2017 16:12

        Minta pendapat kawan2 semua Y150zr atau RS150 yg patut saya beli sbb masing2 ada kelebihan dan keburukkan..

        Reply
        • Habuk pun tarak on 30/10/2017 05:55

          Dah bli ke belom??Bli y15 la nk bwk g keja senang,tempat duduk dia x mencongek mcm rs150.kelajuan pun lebih kurang.laju2 pun nk g mana sngt..rs150 ni tempat duduk dia mencongek sikit,pickup kuat,gear 4 /5 ko masuk boleh terpelosong ke depan(spocket standart)..tinggi pulak kalah superbike,kalau kaki pendek menjengket lah kau..tapi kalau ride jauh2 tu sedap rs lah..enjin dia dohc,tahan lah..y15 ni x tau lah mcm mana plak,sebab penah pakai..

          Reply
    • GebongStoner on 21/01/2019 02:01

      Win terok ni.. Naik elok gaya tu.. Meh la sikit..

      Reply
  16. johans on 27/08/2016 18:57

    baru2 ni konvoi ke siam y15zr ..rs150r sebji..klu std rs150 di depan…tp x jauh..power di bhg bawah jg best..psl doch ..cepat skit..top..x jauh beza..handling..y15 zr..lg steady..cm klu dpn tyr std lg best..potong angin..y15zr nk tapau rs..mau rm1000 gak nk modi..paling cikai la..ni just pendapat aku..walaupun aku sokong honda..

    Reply
    • Che on 13/06/2017 00:11

      Tkar blok sttle..

      Reply
  17. Setsuna on 28/08/2016 03:45

    Design huduh sbb honda suruh kita beli cbr250r dia..hahahaha..
    Btw, enjin dohc mmg trbaik. Kalau kena pd setting, entah mcm mana peginya.
    Yamaha kene more alert dgn saingan dia kali ni..

    Reply
  18. Kojiubani on 03/09/2016 05:12

    Kelebihan Honda RS150R…Enjin Terbaru
    1. Double Over Head Cam
    2. Four Valve Intake/Exhaust.
    3. 6 Speed Gear.

    Yamaha Y150ZR..
    Enjin yang sama dari model FZ150..
    Semua orang tahu masalah enjin ni bunyi conrod agak kasar. Pasti menyesal.
    Enjin SOHC. cuma ada 2 valve…kelàjuan 5 gear.

    Klu anda memiliki yamaha 135cc…cuma ganti blok dan piston FZ150…dah sama dengan Y15ZR…

    Reply
    • Saya on 21/09/2016 03:23

      Y15zr 4 valve la…
      Beza enjin y15zr dng rs150r cume cam dan gear…sohc dan dohc… 5 gear dan 6 gear…

      Kalau nak same kan rs150 dengan belang boleh la… Beza nye FI dan cab…

      Reply
      • ahmad on 03/10/2016 23:50

        Rs150r pakai roller rocker arm sama dgn cbr250r
        teknologi terbaru menggantikan bucket valve shim utk engine DOHC
        kelebihan roller rocker arm ni akan kurangkan friction valve

        Y15zr ni pula pakai rocker arm berkembar. X pakai shim. Mudah adjust tapper valve. Tetapi kurang power dr DOHC.

        rs150r berada 9k rpm boleh henjut tanpa masalah

        Y15zr hanya 8.5k rpm shj

        belum lagi ration dan bilangan gear telah menang pada rs150r

        Reply
        • kanjo mariii on 27/05/2017 10:53

          setuju..sedapnya kat honda gak.semua taw honda enjin bagus..rupa yamaha menang..semua rakyat malaysia taw.

          Reply
  19. johans on 03/09/2016 22:17

    aku nk amek belang..tp mse dpn belang semakin suram..apepun belang ttp seksi..terpksalah pki honda..

    Reply
  20. johans on 03/09/2016 22:19

    aku nk amek belang..tp mse dpn belang semakin suram..apepun belang ttp seksi..terpksalah pki honda..y15 byi kasar gile..padahal mto baru nih..enjin mcm manja je..tp handling..fuh mmg x pnt..terbaek..vote belang

    Reply
    • ahmad on 04/10/2016 00:00

      Belang pakai bucket valve shim seperti kebanyakan engine DOHC

      Rs150r pula pakai roller rocker arm.
      teknologi terbaru bg mengurangkan friction valve

      belang stroke terlalu pendek 48mm
      Kriss 110 pun stroke 50.6mm
      Lc135 dan y15zr pun stroke 58.8mm
      beza stroke ni terasa putaran rpm mampu mengurangkan bebanan engine di tahap max.

      bore mmg menang pada belang

      tetapi nak ubah stroke dgn cara jack up rod kos yg besar
      nak ubah bore saiz piston hanya tukar blok dan kos x berapa besar berbanding jack up rod

      Reply
  21. Amai. on 06/09/2016 18:00

    Selamat hari raya Haji semua, Saya ada Yamaha LC 135 dan yg baru RS150R, nak kira enjin lembut LC. Tapi dah try kat highway masa nak running enjin hari tu, Ada Y15Zr saja nak ande2 kan saya, tapi mungkin dia nak try jee kot! terus drop gear drp 6 ke 5, Top terus cam minta gear (spoket standard kot) sampai 140kmh nampak budak tu dah tinggal sikit laa>> tapi memang best Top dia, kalau standard laa.. walau pon dlm umur 47 tahun ni masih lagi …. Otai masih berbisa. Sebab masa bujang dulu pernah jadi rider race haram kat KL ni , Bawa RXz dan LC 125 full modi pon pernah gak,.. Pakai Honda Rider 135 6 speed sampai laa ni bersama RXS… MOto Rare,.. Tapi “Tepuk dada tanya selera” yamaha ke ? Honda ke ? kalau ride cam orang gile ta guna laaa. Ok hati2 bro di jalan raya di Hari Raya Aidil Adha ni. (Tapi Legend is still Yamaha)

    Reply
  22. syahmi asyraf on 23/09/2016 17:36

    kawasaki 150rr lgi laju

    Reply
    • Matt on 06/03/2017 21:23

      Nsr150 lebih laju lagi dari 150rr.

      Reply
    • Che on 13/06/2017 00:17

      Rxz still the boss

      Reply
      • katalek hitam on 04/09/2019 10:57

        dalam kenangan. RXZ The Boss!

        Reply
  23. Rockstar on 05/10/2016 21:51

    RS vs Y15?

    jujur cakap, RS. tiada lain.

    oh ye – modify signal capang tu jauh lebih murah banding modify enjin.

    Reply
    • Si noob on 24/10/2016 12:09

      Wow, sokong bro..

      Reply
  24. encikshino on 07/10/2016 13:11

    Honda RS150R kuasa lebih tp berat. Yamaha Y15ZR kuasa rendah pada RS150R tp ringan.
    DOCH lebih kuasa dari SOCH, Nak laju ambik Honda, Nak style ambik Yamaha

    Honda ada kick start. Y15ZR xde kick start.
    Design Yamaha cun kalau motosikal 100 cc ke atas. For me Y15ZR.

    Reply
  25. Awang lc on 17/10/2016 18:38

    Debat psai y15zr n rs150r erkk….kedua2 jentera nie sma hebat..ada kekurangan n kelebihan..nk dijdikan story mory…pgi td,jam mnunjukan 7:15am..Aku memecut jentera lc135 v1 kesayangan Ku..memasuki h.way plus..kes bngun lmbat baq angg..dr bkt bruntung ke SG.buluh..40km gk jarak erkkk..ada LA sbiji y15 movistar…folo Aku,bkn nawaitu nk race pn…SBB dh trlambat so trpulas LA trotle ckit demi sdikit,mamat y15..ccuk jw wa dokk..so wa kc slow ckit,kc mamat nie ptong…dh potong,wa ccuk lak….meter wa br 155km..kesimpulanya…y15 xla lju Sgt pn…cuma somey jw kot,… Sekian tima kasih…chia chiaaa…next story psai rs erkk..

    Reply
  26. Speedyrider on 19/10/2016 17:39

    Hahaha y15zr ke rs150r ke dua² sama je kalau korg nak beli yamaha beli lah kalau nak beli honda beli lah ikut minat korg ,dua² boleh rosak dua² boleh modi dua² boleh laju kalau laju pon nk buat apa bukan nak masuk cub prix pon buat bunuh diri je.

    Reply
    • nami on 13/12/2017 22:34

      masuk cup prix pun yamaha yang menang sebab rs lauk yang sedap

      Reply
      • #babifly on 14/05/2019 23:55

        rs paprik

        Reply
  27. Geng Honda on 24/10/2016 01:06

    Yamaha tak ada kick start…hahaha kong bateri tolaklah jwbnya..menyusahkan je..mula2 oke lh smntra bateri msh ok..honda juga terbaik dri reka bentuknya.. Aku pilih honda..huhuhu

    Reply
    • Asrul on 07/02/2017 22:15

      Aah lah honda ada kicj starter baru bgus nk start time bateru kong nty kn..

      Reply
    • Che on 13/06/2017 00:21

      Tolak2..msukkan gear idop laa..hhah

      Reply
    • Geng Yamaha on 06/01/2018 13:28

      haha tak ada kick start?? awat tak nak tanya superbike pun tak dak kick start ;-)) ko rase tak ada kick start tu sbb apa …ko tnya yamaha pereka dia …teknologi maaa..lu apa tau kick start ada ka tak ad..superbike tu bertahun org pakai tak nmpk lg la org tolak superbike…haaa tolak superbike ada mmg ada..TOLAK KEDAI ..tolak la tu ..haha
      renung-renungkan..

      Reply
      • STP on 21/09/2018 03:07

        Ko ni bro pernah cuba x kickstart moto cc besar yg ada kickstarter? Lagi tinggi cc moto tu lagi keras nk kickstart dia bro, aku pakai rs dengan scrambler pon kekadang senak nk kickstart sbb keras, superbike kalau ade kickstart mmg bengkak la kaki ko nk start moto saja

        Reply
  28. johans on 28/10/2016 23:07

    honda vibrate…enjin smooth..twincam..tp bila speed gegar…lenguh buntut

    Reply
    • sam on 05/03/2017 13:50

      Rs150 kuat bergegar ke??? Tgh usha moto

      Reply
    • Jan on 09/05/2017 11:17

      Haha,buntut byk lemak

      Reply
  29. Haergee on 30/10/2016 16:32

    Aku pilih Honda RS150..6 speed, DOCH enjin tahan lama, sdap jln jauh.. bia rupa PELIK asalkn enjin TERBAIK!!

    Reply
  30. NSR150RR on 14/11/2016 09:21

    handling yg mana lg sedap? mana yg boleh koner cecah bontot? aku suka spec honda tp..tolonglah designer honda.. korang ni buat research betul2 la.. seme design honda dari 100cc sampai 2500cc mmg x mengiurkan langsung. aku rasa mcm nk beli chasis/ body yamaha tp masuk enjin honda..

    btw aku pakai lC135ES… koner x mantap.. baik EX5 lg

    Reply
    • kanjo mariii on 27/05/2017 11:02

      betol tu yamaha design memey cun.tp bg aq enjin juga penting ..tp terpulang ada org pentingkan rupa.yg suka ketahanan memey reasons dye akan amek honda.aq suka lc 135 dr y15zr..btw honda gak sedap..

      Reply
  31. Thor on 16/11/2016 11:50

    bagi akulah dua2 sama ada kelebihan dan kekurangan.

    mahal nak modi bagi aku takada masalah, lagipun kalau dah minat duit bknnya satu masalah..kat luar sana tu lagi banyak orang buat benda bodoh tapi spend mcm tak kisah dgn duit..benda ni main hati, tak kisah la kau suka y15zr ke rs150 yang penting macam mana kau nak bagi benda tu puaskan hati kau..

    Reply
  32. Thor on 16/11/2016 12:03

    ikutlah hati masing2.

    Reply
  33. Honda4U on 22/11/2016 10:42

    Aku dah test drive, rs150 lg terasa nikmatnya dr y150 . . .signal boleh buang kot, ape ade hal. . .DOCH tetap dihati. . . Dr yamaha enjin yg sama. .

    Reply
  34. matyan on 22/11/2016 23:51

    honda wave 125 lagi owsemmm… minyak enjin kering pun bleh top speed lg.. hehe

    Reply
    • ALI on 09/05/2017 17:04

      TERBAIK BRO WAVE 125 MEMANG POWER

      Reply
      • Aris honda on 06/08/2017 12:55

        Yup.. Wave 125 aq first model blh jejak 160..meter lc(v1) ikot angin blkg 180.. Stended same stended la tp.. Tp wave gegar kepala handle.. Annoying siak.. Skrg ad wave 125(v1) dan rs150.. Bagi aku, wave lg sedap ride, jimat minyak, dan lagi laju.. Sorry to say, aq hampa dengan prestasi moto baru sekarang.. Cc besar, tp stended, xblh pegi.. Moto kriss v1 kawan aq, mak die bawak g beli sayur je, tp bile test meter, rxz jejak skru.. (true story).. Natijahnye, moto sekarang, kilang buat, ikot spek yg jpj luluskan.. Bkn ikot maksimum power output..

        Reply
  35. Monteyo on 04/12/2016 03:18

    Alahai..pasal kapcai je pun nak bertekak. Dua dua pun kapcai..150cc..pergi pun tara tu juga. Kalau betul nak laju ni bukan motornya..

    Reply
  36. abang long on 19/12/2016 15:18

    Mana lebih tinggi harga second hand value. RS150 ke atau Y15Z?

    Dari komen 2 yg diberikan kedua mope ni ada kelebihan dan kekurangan masing. Sy bercadang nak trade honda cbr250r sy dgn salah satu mope ni.

    Ingin pendapat bikers semua utk kedua dua mope ni dari aspek berikut yakni mana yg lebih baik.

    1. Speed / Kelajuan
    2. Durability / daya tahan
    3. Apperance / paras rupa
    4. harga spare parts
    5. Keselesaan
    6. Pick up

    Reply
    • 4dl11 on 17/03/2017 17:50

      honda cbr250rr

      Reply
  37. rider peon on 24/12/2016 17:20

    Aku ade 2-2 motor moped nie..sbb aku minat pada bidang permotoran..tp ku g keje tetap naik lrt,motor parking kat lrt station,then lrt aku gune…pastu balik,aku akan tunggu kat motor salah satu yang aku bawak,aku akan tumpangkan uncle tua ini yang keje parkson,aku ride dgn die anta smpi umah die beb..aku untunng sbb masih ade orang masih percaya pada mat2 rempit cam kita.jadi motor mane2 terpulang,janji hati ko puas bila ko dpt buat sesuatu..rider for life guys..

    Reply
  38. Serigalacute on 25/12/2016 12:57

    Bro.. aku dah try, klau honda bwa awek elok la.. punggung trangkat. Klau yamaha tak la trangkat sangat.. seat rata skit

    Reply
    • susupekat on 29/12/2016 20:51

      Ni lawak

      Reply
    • #babifly on 15/05/2019 00:00

      bila nk fly xsedap la

      Reply
  39. Demas on 01/01/2017 20:40

    Di kalo di Indo namanya mx dan supra gtr

    Reply
  40. Sawit Man on 04/01/2017 10:57

    aku dah beli rs150…..mmg terbaik buat tarik gerabak buat sawit…..power….

    Reply
  41. Nazri on 06/01/2017 16:18

    Alhamdulillah.. dh masuk 2 bulan saya guna Honda RS150R. Sebelum beli moto ni, hampir 2 bulan jugak saya fikir/google/ tanya sana sini, masih tak dapat jugak buat keputusan. Dua -dua saya dah test ride Y15ZR dgn RS150R. Dua- dua best, memenuhi citarasa. Akhirnya saya buat Solat Istikarah, minta petunjuk kat Allah untuk buat pilihan. Saya nak guna moto untuk tujuan pergi kerja/hantar anak sekolah dan meminta kepada Allah untuk diberikan pilihan motosikal yang sesuai dan terbaik buat kegunaan saya. Selang seminggu dua, masih takde petunjuk untuk buat pilihan.

    Akhirnya, saya submit jugak dokumen untuk Yamaha Y15ZR sebab Design moto yang menarik. Tauke kedai cakap Y15ZR takde stok, kene tunggu 2 bulan. Yang ready stok Honda RS150R warna Maroon. Dalam hati saya berkata, inilah sebenarnya Istikarah yang sy dah buat. Honda RS150R lah rezeki yang telah di tentukan buat saya. Alhamdulillah selepas dah guna 2 bulan, terasa bahagia dan gembira dgn prestasi RS150R ni.

    Reply
    • kanjo mariii on 27/05/2017 11:06

      ni memey terboeks bro tu yg sepatotnya heheh.

      Reply
    • Ali Hensem on 19/07/2017 09:59

      Assalammualaikum, saya bukan nak merendahkan usaha saudara tetapi untuk beli Yamaha mmg biasanya susah nak dpt.. Saya pakai LC135ES jer pun.. tapi ceritanya masa saya nak beli motor saya dulu pun mcm tu jugak merata saya pusing KL nak beli LC saya tu.. Sebabnya (ni pendapat saya jer tau kalau salah mintak maaf) Yamaha mmg hot selling dan sering habis stock dan kebanyakan kena tunggu dan ada yg sampai sebulan pun ada, baru dpt motor.. sebabnya (ini kedai motor yg cakap..) Kilang tak cukup stock nak agih-agihkan pada kedai motor sebab permintaan yg tinggi.. dan satu lagi pendapat saya lg untuk model RS150 dgn Y150 ni, harga RS150 lebih tinggi dari Y150 selepas di markup oleh kedai-kedai motor dari harga yg disyorkan.. jadi kesannya tinggal la RS150 yg ada kat kedai.. Ini berdasarkan pengalaman saya sendiri masa buat survey dikedai-kedai motor, dalam hati ingat nak upgrade.., pendapat anda yg lain mcm mana pula.. 😉

      Reply
      • wansean on 14/09/2017 15:02

        assalamualaikum….btol tu….kebanyakkan kdai byk stok rs150….y15 xde….nk bli kne tggu 2,3 mggu plg cpt…tp klau rs150….ckp nk hrni….pon blh siap….ni pengalaman sdiri la…

        Reply
  42. jehon on 13/01/2017 22:32

    saya ada pertanya ne tentang motor mana yang paling tahan di antara yamaha honda suzuki kawasaki modenas

    Reply
    • AO on 14/01/2017 12:25

      Semua motor tahan kalau jaga servis dengan baik. Semua jenama pun ada owner yang dah pakai motor bertahun-tahun lama.

      Reply
    • Jamosa on 30/10/2017 06:13

      Kalau ikot pengalaman..aku lah..suzuki dgn honda paling tahan..ikut pengalaman lah..

      Reply
    • Kriss Tapau y15 on 28/01/2019 03:00

      deyy..modenas tuu kawasaki laa jugak..apada

      Reply
  43. Pakcik Kayo on 28/01/2017 22:50

    Tutttt————^vv^^^———————-

    Reply
  44. Din on 16/02/2017 16:25

    Beli aje 2-2 motor tu….

    Reply
  45. Azran on 23/02/2017 10:39

    Bagi aku rupa paras dan kelajuan tak pnting sngt yg pntg ketahanan injin

    Reply
    • Man on 14/07/2017 22:37

      Untuk ketahanan pilih y15zr sbb gigi timming tak mudah bunyi

      Reply
  46. Janji go on 24/02/2017 04:34

    Bgus beli dua2 sekali..rasa nikmat tu sndri..rasa mna xbaik jual balik.kn da mencuba..tpi honda memng sy msi kagum sbp ex5 motr sy..hehehe idol tetap yamaha..k bye

    Reply
  47. Azran on 24/02/2017 11:05

    Nak beli motor apa ni….pening..

    Reply
    • Man on 14/07/2017 22:39

      Rs150 lampu utama pecah makan duit 6/7 ratus ringgit..sbb dia gna led

      Reply
      • Sulaiman on 08/11/2017 12:54

        Betol tu lampu rs mcm harga lampu kereta ……. Spepart pun ada mhl skit dr yamaha

        Reply
  48. alex on 26/02/2017 12:49

    Tumpang tnya.. Berapa harga meter motor honda rs150r. Motor saya meter pecah excident..

    Reply
    • sam on 05/03/2017 13:54

      Rm8+++ klu insurans kelas 3
      Rm 9+++ klu insurans kelas 1
      Harga ansuran rm13+++

      Reply
  49. hatibudak on 05/03/2017 17:15

    sebenarnya kalau tengok betul2, Honda RS150R lawa jugak, nampak padat dan slim. design yang nampak moped nya, y15zr mmg lawa, tak payah solek dah.

    aku tetap pilih RS150R kaler hitam. pastu tayar depan masuk 100. long distance sedap sket

    Reply
  50. Along Misuari on 09/03/2017 22:43

    2 2 memang awesome..
    masing2 tak kalah dalam kuasa mahupun design
    TAPI..

    Apa yang penting kini adalah
    poket masing2 yang akan menjawap pilihan anda nanti..

    Reply
    • Jamosa on 30/10/2017 06:15

      Sangat tepat..

      Reply
  51. Qaxier on 12/03/2017 10:14

    Bodo r bdak2 mtor ni. Psal mtor pun nk gaduh. Dah tentu r dua2 2 buatan jepun sma r cm kreta ibarat toyota n honda. Apa dh 2 blom buatan mlysia dpertndingkan. Msti lagi truk maki2. Nk laju amik sperbike. Tpi dri amik sperbike baik amik kreta. Snang org pun pndag. Mne yg xde awek snag cpt mlekat. Sperbike rm60k baik amik fairlady/accord scondhand bwah rm50k boleh dpt. Lagi laju n voke. Pk2 r modal hnya 1x. Nk buat mdal g tnggu r bbrapa thun

    Reply
    • kamil on 21/05/2017 04:20

      Komen ntahpape..da org tu minat moto..yg ko suh dorg beli kete buat pe..ntah2 dorg pkai kete lg baik dari ko punye cadangan tu..org cite pasal moto ko nk cite pasal kete pulak..aduiii..acah2 main kereta la ni..koya je lebih..puiii

      Reply
      • kanjo mariii on 27/05/2017 11:09

        betoi tu dah bab motor p masok kereta dh knp.niarlah dorg nk sembang motornk sembang kereta p kt page kereta

        Reply
      • Urus Jenazah PERCUMA 0142463036 on 02/06/2017 02:49

        Aku sokong hang weiiii…. Bangang xmau share. Jd mcm tu lah….
        Xpaham bahasa untuk rumah nak bercakap topik….
        Awek apa awek. Naik kereta dok korek. Kereta terbalik…
        #MacamHaram
        #TopikMoto
        #SembangKereta

        Reply
    • Che on 13/06/2017 00:34

      Minat msing2 biarlaa…ni smbng bab moto bkan kreta..

      Reply
  52. Ahmad zulhrmi Mohd salleh on 03/04/2017 05:13

    Honda Yamaha Honda Yamaha
    Ahhhhhh
    Benelli RFZ 150i lah

    Reply
  53. Z900 on 05/04/2017 08:40

    Aku pilih HONDA..lain2 aku tak nak komen…

    Reply
  54. dalam dilema nak pilih motor on 05/04/2017 09:31

    mulanya nak pilih antara dua ni. Last2 fikir punya fikir…. 125zr je lahhh. Speed, spare part senang dapat, nak masuk bengkel, mana2 pun senang. setuju ? hahahahha

    Reply
    • Che on 13/06/2017 00:35

      Yeah..

      Reply
    • Ezzat on 03/09/2017 13:29

      Y15zr lju x prcya tgk youtube y15zr tapau motor drag…dgn y15zr cecah 181km

      Reply
      • fck on 17/07/2019 19:24

        lepas habis u ube tu .. hancur da dlm tu bka blik .. ko x nmpk drng post kat utube bnggang

        Reply
  55. Han on 05/04/2017 18:14

    Bg aq baek amek prestasi enjin yg lebih baik.ini bkn pasal laju x laju tp prestasi tu yg pntg..rupe tu mmg kalah r rs150r kalo nk dibandingkan dgn y15zr tp still okay bkn la hodoh sgt pon.nk trgelak aq bace sape yg ckp cari bini mesti mau cantek.siap ckp kalo gtu kawen r dgn yg gemok muke berjerawat r hape r hahaha..abis kalo ko kawen dgn muke lawa pon tp dlm berkelarah buat ape.pastu kje uma sume x pndai buat.msak pon x tau.mksdnye prestasi dye pon cam fundekk hahaa..nk ke bini gtu boh..kite kalo bley prestasi comes first pastu barulah rupe tp bkn la terok sgt an.terpulang pd mata sndri r..

    Reply
  56. Rafiq on 13/04/2017 14:49

    nak tnya orang yang dah pakai honda rs150,bila speed moto gegar tak..?

    Reply
    • alen on 24/04/2017 23:26

      Enjin honda tahan lasak konon.. mcm la rs150r ni dh 3thun kluo.. tnggu stahun je blh thu la ape mslhnya

      Reply
      • Kingxoxo on 07/08/2017 20:33

        Y15 takde kick starter bro .. Dah buang duit kt situ nak kena buat kick starter bagai…. Lagi pon kau kan mat rempit ? Amik la yg laju .. konon nak amik yang bergaya . Hahaha lancau tuk kau

        Reply
        • nami on 13/12/2017 22:46

          orang bodoh berbicara… moto guna injection macam rs dan y15 tak boleh start bila bateri habis bahlol

          Reply
      • tok aki on 29/10/2017 00:27

        honda dash 110 aku dah dah 7 tahun,enjin start pagi senang lagi smpi skg..enjin xpenah pakai bkak lg..standard kilang..ari2 bwak dekat 100km km dah 74+++belum ade masalah lagi,.rase honda terbaik..design memang xcntik mcm yamaha..wlaupn aku brkenan dengan y15…

        Reply
    • Alponsae on 30/10/2017 06:19

      X der gegar2…cuma melayang layang…sebab tinggi..

      Reply
  57. ashtgm on 04/05/2017 19:10

    Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada rider di Malaysia… Apa yg saya boleh kata , tepuk dada tanya selera… klu nak kelajuan dengan enjin berprestasi tinggi , ambik RS150R… klu nak yang nampak kacak dan bergaya ambik Y15ZR… Cuma fikir dua kali pasal starter dia tu… RS150R ade electric starter (ES) , kick starter (KS) manakala Y15ZR ade electric starter (ES)… nasib baik dua2 ade basic starter iaitu Push Start (PS)… Double OverHead Camshaft memang power dripada Single OverHead Camshaft… pasal bentuk dan warna , RS150R nmpak kacak bila guna cat REPSOL mnakala Y15ZR cantik dgn smua jenis cat yg dikeluarkan termasuk movistar… apa yang saya akan pilih ???

    saya akan pilih Y15ZR full accessories , box and modify full standard… ngam… anggaran semua dalam 11k jer…

    Reply
  58. Amy on 25/05/2017 22:32

    haa!dah jumpa pun!dialog utk skrip filem mat rempit.setel mslh tuan direktor.lol

    Reply
  59. rs150rider on 31/05/2017 16:50

    baru amik rs150..mmg power..pick up da macam klx150..jmpe y15z n fz150 ni senyum je..hihi..tinggi pun tinggi..signal bole tukar..hihi..y15z ni x smart la..macam skuter..pendek lak tu..

    Reply
  60. HambaAllah on 02/07/2017 19:05

    Ini la melayu…gaduh sesama sendri sbb bnde remeh…nk modi ke ape ke…lantak laa..x jejas kn ekonomi org lain pon…kw nk modi moto laju kalahkan jet pon xde org nk halang..asalkan kw x menyusahkan org lain…yg patut digaduh kan adalah org yg buat moto pastu lumba haram kt highway smpai membahayakan pengguna lain tu…kalau stakat modi utk kepuasan x salah…tp kalau da kacaw hak org.? Pk2 la kalau malaikat maut ketuk pintu.. Selamat hari raya…0-0…
    #SembangKosongJe..
    #AmekYangBaik
    #BuangYangBuruk
    #KauPanasKauPunyaHal

    Reply
    • Eizz on 20/08/2017 21:34

      Ruangan ni sekadar pendapat… Bukan bergaduh, lebih kepada perdebatan idea dan pengalaman… Sy mungkin pilih y15zr kerana after sale nya yang lebih murah dan mudah

      Reply
  61. Man on 14/07/2017 22:35

    Y15zr memang menang sbb boleh kasi up tukar ecu je boleh naik 181km/h

    Reply
  62. azly on 24/07/2017 12:46

    masih belum dapat buat keputusan sama ada y15 atau rs150, tp kata hati rs150, sbb saya pilih dari ketahanan enjin, nak pakai buat pergi balik kerja je, sekali sekala turun ride dgn sahabat, sy tgk built quality baik lg rs150, sbb sy tgk finishing kemas lg dari y15, tp baru baru ini ada terbaca pasal masalah dgn throttle body map sensor rs150 ni dan yg bestnya boon siew xde part tu klu claim warranty. so buntu jap x tahu nak pilih yang mana. harap mana mana owner rs leh muncul share your thought pasal ni. y15 bukan x ok, cuma nak kan kepastian yg lebih sebelum buat keputusan nak beli yg mana, tq semua

    Reply
  63. Zamli on 26/07/2017 15:59

    Baru td borak dgn budak pomen ckp yamaha y15zr ni ada 4 5 biji dtg workshop dorg overhaul dia gtau enjin y15zr ni lmbut manakala honda rs150 setakat ni x pernah lg dtg bengkel kes overhaul.. ni pun pomen yg ckp la saya just sharing je.. 🙂

    Reply
    • Rs 150 on 02/08/2017 12:42

      Rs150r la wei…baru orang.y150 mcm pondan laaa

      Reply
  64. Honda hudoh on 15/08/2017 06:08

    Honda rs tak laju……meter dh lh ringan….

    Reply
    • tanpa nama on 26/08/2017 09:20

      rs150r k je dah pakai setahun x da masalah pa pun

      Reply
  65. wansean on 14/09/2017 12:36

    Jentera Yamaha Y15ZR Kasma Daniel Terus Mengganas, Apa Sudah Jadi Honda RS150R?

    Reply
    • nami on 13/12/2017 22:50

      melingkup hahaha

      Reply
  66. epul on 29/09/2017 10:09

    ada pesaing dah ni.benelli rs150..moto ada 3 plug

    Reply
  67. hafiz on 08/10/2017 23:51

    Kenapa honda taknak bergabung ngan yamaha hasilkan moto 150 baharu yamonda atau honmaha hahaha… Bagu enjin power rupa power beress

    Reply
    • nami on 13/12/2017 22:52

      happy ending comment.. win

      Reply
      • Belalang tempur on 13/09/2019 11:35

        Sy pilih yamonda…. Honmaha x sedap sebut…. Cuba sebut betul betulll… YAMONDA!!!!

        Reply
  68. azmi on 13/12/2017 22:46

    mana satu nak beli dengar rs150 kuat mkn minyak itam .y15zr lak dengar cita kuat mkn minyak petrol lak…mohon pencerahan…sebab nk cari yg jimat minyak.. laju dan enjin tahan lama…harap ada jwpn antara rs150 atau y15zr yg ade ciri ciri yg sy nak

    Reply
  69. Geng Yamaha on 06/01/2018 13:56

    ya ada apa yang awk nak…beli honda cupbulat kacuk sikit ekor yamaha ..minyak dah tentu2 menjimatkan..enjin mmg top la gear 1 meloncat2 mcm yamaha jgk.. haha..minyak itam yg standart pun dah ok jnji murah dan berkualiti..spare part buat masa skrng ada ja lg kdai2 spare part..kick starter ada jgk..tak pyh pakai push starter pun tak apa..bersenam sikit pakai kaki..so itu pilihan yg okay buat saya..bye2

    Reply
  70. arezizuchiha on 30/01/2018 21:01

    korg x tahu lg rhsia honda…tu la asik gduh jer….aku xsuka ymaha plak psl tmpt duduk pndek n tyr blakg trsembul kluar n tmbh lg y15zr ni rndah la..ha
    hahaha

    Reply
  71. arezizuchiha on 30/01/2018 21:03

    korg x tahu lg rhsia honda…tu la asik gduh jer….aku xsuka ymaha plak psl tmpt duduk pndek n tyr blakg trsembul kluar n tmbh lg y15zr ni rndah la..ha
    hahahaha

    Reply
  72. Geng Motor on 01/02/2018 08:55

    Akhir,habis gak aku baca pasal Yamaha vs Honda ni ….
    Aku minat Yamaha sejak awal ….
    Sekarang ambik KTN5 ZII 200 …
    Handle lebar,enjin Besar 204 cc,stroke 57.80,6 speed,max tork 16 nm pada 5500 rpm,berat kering 150 kg,Fuel pulak 2.5 l pada 100 km ….
    Dan Harga cuma RM 7900.00 on the Road ….
    Lagi berbaloi …..

    Reply
    • salam2roda on 10/02/2018 17:10

      maaf mencelah,,nak tanya, motor kalo 200cc nie, lesen masih boleh guna b2 atau b full yee?

      *lari topik sikit

      Reply
      • Wan on 24/08/2018 12:47

        Lesen B2 boleh guna sampai moto 250cc…

        Reply
  73. Valir on 17/05/2018 02:46

    Senang cita Pilihan masing2

    Reply
  74. Amir on 02/06/2018 15:14

    Honda moto bagus,kereta bagus…apa lagi belila jenama honda…kereta yamaha ada ka…hah gurau ja….btw pilih la nK yamaha ka,honda ka janji duit hampa jangan rembat duit orang cukup huhu

    Reply
  75. J on 28/06/2018 20:54

    Bodoh ke apa orang sekarang asik nk gadoh je xmalu ke orang Malaysia je gadoh pasal nk up barang sediri.. Ni kat topik bincang.. Cerita la kelebihan n kekurangan motor sediri.. Esk luse orang baca dapat membantu.. Orang lain tgok negara kita ni walaupun lain jenama stey blh jd mmber.. Barang yang baik kite ofer kat mmber2 baru kilang akan bersaing nk buat yang terbaik..

    Reply
    • Frans on 04/10/2018 10:20

      Hahaa..sembang lebat semua dalam nie..tapi habok pon tarak…setakat ade c70 xpayah sembang kari lerr..berbau mulut..coii..

      Reply
  76. Mono on 04/08/2018 12:28

    Brek terutamanya bahagian depan RS kurang cengkaman. Kenapa yer?

    Reply
    • STP on 21/09/2018 03:20

      Dia mmg cmtu bro, dia kurang cengkam depan tpi dia cengkam belakang kuat, dengar cite mungkin honda saja buat cmtu kat depan sbb yela abs xde kan kang rider lak naya kalau depan cengkam kuat

      Reply
  77. Frans on 04/10/2018 10:18

    Korang sembang lebat dalam nie macam macam…tapi kat rumah setakat moto c70 je ada…x payah sembang kari ler woii..ade bau ler mulut..

    Reply
    • zakar durjana on 24/12/2018 09:10

      Y15zr ni lebih dia dekat design je… Kalau tengok spec lagi sedap Rs tu. Kick starter takde, 5 gear, tak boleh kona leper. Dan paling penting sohc,huhu

      Reply
  78. Rezo on 26/12/2018 18:31

    Rs150 terbaik..tahan lasak laju yg petting seb koss broo pilih LA rs..bebaloi baloi

    Reply
  79. ali on 14/03/2019 11:21

    kl kereta mmg aku minat honda,kapcai ni aku da pakai honda fame dulu, paduu…pastu aku pkai yamaha SS…LC v1, skrg amik Y15, bkn nk laju pun, santai2….

    Reply
  80. ketum abah on 27/05/2019 10:31

    benda ni ikut minat masing” jer mybe org tu mmg suka modi enjin and ada yg suka modi accessories jer.. and ada yg suka mcm ni… mcm tu… ni kira ikut keminatan masing” jer… lain org lain cita rasa orang ckp

    Reply
  81. acikkau on 11/06/2019 11:17

    sebelum beli aq test drive kedua2 moto..pinjam moto kwn .. bab enjin mmg aq xterer la bleh la sikit2.. tp dari segi keselesaan masa mnunggang tu aq mmg pilih yamaha..handling dia pon rsa mcm kemas je ..nak mencelah pon rsa konfident ..banding dgn rs150. alhamdulilah nk dua tahun da pakai ysuku plat BNR ..enjin masih xde masalah bunyi xde la kasar mana pon .. aku jaga mnyk itam je sbb rsa ysuku ni mmg makan mnyk itam..
    yamaha=dicipta untuk dicipta..

    Reply
  82. insan sederhana on 11/06/2019 12:24

    seronok aku tengok org gaduh kat cc 150 ni…fun benor…nak laju gi amik 2 stroke bike ler mat…pada yg nak amik cc 150 then tune bagi laju beringat la….y15 n rs 150 dua2 guna liquid cooling system n x semua pomen mahir… n rs150 guna twin cam der…n pada yg dh update 150 kut tiber2 nak upgrade go 250 usah ler buat begitu….tune up cc 150 speed dh nk sama mcm 250…nanti upgrade 250 x puas hahaha. for those yg nak laju but so-so upgrade 600cc is enough…road kat malysia ni nak rembas 1000cc x berbaloi…tu pasal weekend karak highway dah macam sepang track day….

    Reply
  83. Peminat Moto on 16/07/2019 08:37

    Sapa kata RS lebih laju dari Y15 kalau standard sama laju jer..dah test dah… 137 KM/J sama2 cut off..hahaha…memandai jer dok cerita standard RS lebih laju… Aku beli dua2 moto RS dan Y15..kehkehekeh

    Reply
    • fck on 17/07/2019 19:31

      ni la penipu sebenar.. bukti tkdak mulut main sedap ja bckp .. belacan.. peranan gear 6 tu untk top.. gear 5 apa ? dohc tu main pickup.. terang2 sda tnggal y15 kau ni dgn gear 6.. sorry la bro dohc bye2 bagi titik dkt sohc

      Reply
  84. Michael bin Doohan on 15/08/2019 13:49

    Selama 3bulan aku survey sama ada nak beli ysuku ke rs.. n aku try moto membe standard kilang ysuku n rs.
    Keputusannye selepas aku wassup mic doohan. Mic Doohan suro beli moto COMEL limited edition ade tanda tangan Lee Chong Wei.
    Kelebihan Comel zr150rs
    – moto ni 2 gear je 1 lg gear utk reverse.
    – 1st gear slps cut off 240kmh.
    – kelajuan jarak 1km ambil masa 1.5 saat shj.
    – ni aku suka moto standard pertama dmsia guna rim excel takasago japan 17×2.15 warna biru darah ikan.
    – enjin triple over head cam (TOHC) ditala teknogi NASA dengan gabungan jurutera Comel N Nitro.
    – paparan skrin ade wifi n bole tgk fb, ig, utube n result toto magnum.
    – n moto pertama di dunia bole bergerak mengiring mcm ketam. kelebihan senang nak cilok.
    – keluaran terhad 1unit je. aku lah owner nye.
    – n yg paling terharu Conem zr150rs ade freegift raket yonex ade tanda tangan Lee Chong wei.
    – Dijangke 1 jan 2020 akan dilancarkan secara rasmi di Israel
    – Keluaran terhad 5unit sahaje.
    SEKIAN.

    Reply
  85. Amir on 29/08/2019 23:40

    Aku minat pafa kelajuan tp x suka modi..so aku beli z750..sbb aku tahu aku nak laju mana..tp utk kapcai aku suka gsk laju tp x nak modi..so aku pilih rs150..
    Modi2 x main..

    Reply
  86. Hairul Amir Mohd Ibrahim on 29/08/2019 23:40

    Aku minat pafa kelajuan tp x suka modi..so aku beli z750..sbb aku tahu aku nak laju mana..tp utk kapcai aku suka gsk laju tp x nak modi..so aku pilih rs150..
    Modi2 x main..

    Reply
  87. faez on 24/09/2019 10:30

    melayu dalam ni xpernah bagi pandangan yang baik malah menjatuhkan , saya orang yang first nak beli moto tp bile baca comment tuan and puan saya rasa langsung xberi faedah , sebb bidas tu xtermasuk ngan spect yang dibincangkan ,

    Reply
  88. azlan on 09/10/2019 23:25

    setelah berfikir dengan panjang akhirnya beli honda rs150. motor pertama yamaha srl110 buatan 2004. masih bernyawa dan sihat walfiat. standard abah2 je. sebab tu la nyawa dia masih panjang kot? tu la first motor cari makan mula2 nk hidup sampai la anak dah 5 orang baru beli motor lain.

    sebab kedua beli rs150 ni pasal ysuku ni panas sangat. ada saje dengar2 pasal ysuku kena saman la. kepala ysuku v2 kena rembat la. motor kena curi la. macam2 versi ada.

    sebab ke-3… sbb enjin dohc 6 speed. capang semua dah buang. baru nampak jambu sikit.. niat mmg x nak modify enjin. mmg nk standard pekak je. mudahan leh tahan lama sampai 10 tahun. nk modify mmg tak buat kot pasal budget ketat. maklum la anak dah ramai.

    kalau masih bujang dan suka nak modify, make up bagai beli la ysuku. kalau betul2 buat mmg hot ysuku ni. lawa sungguh. tapi $$ pun kena lawa la. x payah la gaduh pasal motor ni.

    pesanan terakhir… beli motor ikut gerak hati sendiri jangan kena racun ngan kawan beli motor yang bukan pilihan hati. nanti last2 menyesal.. sekian…. giler panjang jugak aku berleter kikiki

    Reply
  89. Anti Cin4 D4P on 04/03/2020 01:38

    Bentuk Ysuku macam orang tak cukup makan. Kahkahkah…

    Reply
  90. PoJi Humble on 05/03/2020 13:24

    Untuk dua model ni..mna paling sesuai dan lasak.. utk ulangalik kje Singapore..mohon pencerahan

    Reply
  91. Khairul anuar on 23/03/2020 04:48

    Salam…apa yg susah sangat bagai nih….soal nih rasa mampoih pi lah duit aku bukan duit sapa pun…soal personal sangt xelok sentuh..hipokrit pulak letak tepi st…nih cerita bgi clear skit… Xfokus nk masuk sembang nasihat last time abis borak komen bagai baru just ending nasihat!!!mcm nih…hipo!!! Kamoon lah bro….this life we talk anything what i like to discus but this komen is very kosong!!! Share lah skit kan yg penting nk pertikai bagai…silakan download group baci bamboo!!! Haa kena gaya…noh!!!ok tukaq paip sudah lah bg laju…!ok x mcm tu!! Boleh pi dak!!!toya lah….

    Reply
  92. ikekerong on 10/04/2020 18:12

    semua bangkai komen2 sekor sorg.

    Reply
  93. faisal on 05/10/2020 12:01

    apa ke bangang pasal motor pun nak bergaduh2….

    Reply
  94. kerol on 07/11/2020 20:21

    Semua orang ade citarasa masing2.. dan masing2 ade duit masing2.. nk modi pn ikut masing2.. tp jgn smpai lggr undang2.. modi abes duit dah.. kantoi polis jpj.. duit lg kluar..kalo modi exhaust jgn jd bangang bg bising2..lalu depan rumah aku memekak.. tgh2 mlm memekak..ank aku bgun nangis2 trkejut.. penyudah dekat pkul 4 pagi bru aku dpt lelap..jgn smpai aku tggu dpn rmh dgn batang kayu..mmg aku beduk biar jatuh.. bru tau modal nk kluar lg bg repair motor plak..bodoh simpan sket.. xkisah la pakai rs ke ysuku.. baik ape moto sekali pn..

    Reply
  95. syafiq shamsuddin on 17/03/2021 12:31

    YG PENTING BERAS KITE BELI !!

    Reply
  96. dzoo on 18/03/2021 09:08

    Motor pun hutang tak habis bayar, pahtu kuar modal modi lagi x ke bodoh. pahtu lari x bayar Tengok roadbloc lari, org tel suruh bayar hutang motor lari, blok takut nak jawab..kuikuikuikui. klu dah laju buat apa modi.. memang muka x lawa, klu sama2 standard ysuku kena tinggal 3 suku tiang, klu modi memang xnampak langsung….

    Reply
  97. ld tayar besar on 30/06/2021 16:04

    tak payah keji mencaci kalau mahu gaya,pilih je y15 dan kalau nak spec yng laju pilih je rs..

    Reply
  98. mal on 27/06/2022 07:08

    klau beli moto sec lgi baik beli standard or yg dh modi?

    Reply
Leave A Reply Cancel Reply

  • Facebook 397K
  • Instagram 194K
  • YouTube 589K
  • TikTok 992K
  • Threads
Pilihan Ramai Minggu Ini
Auto Terkini

Bantu Mangsa Jatuh, Pelajar Diarah Bayar Pampasan Lebih RM120,000

By Shazwan Hisam23/02/2026
Roda2

Ducati Panigale V4 Rangkul Anugerah Good Design 2025, Layak dan Tidak Disangkal!

By Abang Hirata19/02/2026
Auto Terkini

Pakar: Larang Kapcai Musim Perayaan Mampu Kurangkan Nahas Jalan Raya

By Syafie21/02/2026
Roda2

Cyclone RA600 Rasmi Dilancarkan di Malaysia, Harga RM25,888

By Syafie11/02/2026
Proton Saga 2026 Serba Baharu
Auto Terkini

10 Kereta Paling Laris Januari 2026, Proton Saga Jadi ‘King’ Baru!

By Syafie11/02/2026
Audi RS 5 2026
PHEV

Audi RS 5 2026: PHEV Prestasi Premium Pertama daripada Audi Sport

By Abang Hirata20/02/2026
PLUS mula projek rintis ANPR
Auto Terkini

200,000 Pengguna Muat Turun Aplikasi JustGO Malaysia untuk Sistem ANPR

By Syafie20/02/2026
Wmotot Island 150i dan Hawk 200i lancar di Malaysia
Roda2

WMoto Island 150, Hawk 200i Masuk Pasaran Malaysia, Harga Mula RM6,688

By Syafie12/02/2026
PanduLaju.com.my
TikTok YouTube Facebook Instagram Threads
  • Auto Terkini
  • Roda4
  • Roda2
  • Pandu Uji
  • Bikin Auto
  • Autotainment
  • Sembang Deras
  • Aksesori
  • PR NEWSWIRE
© 2026 PanduLaju.com.my · GYL Media Services Sdn Bhd (1257406-V)

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.