
TOYOTA Motor Asia (TMA) bukan hanya menumpukan kepada jualan kereta elektrik, tetapi juga transformasi menyeluruh sistem mobiliti daripada logistik pintar hingga projek sosial berasaskan data.
Di bawah konsep 'Start by Doing', Toyota melaksanakan pelbagai inisiatif nyata untuk mengurangkan pelepasan karbon dan memperluas akses mobiliti di seluruh Asia.
Kerjasama CJPT, Mobiliti Data
Melalui projek Teknologi Perkongsian Komersial Jepun (CJPT), Toyota bekerjasama dengan pelbagai rakan industri untuk menambah baik kecekapan logistik, menjimatkan bahan api, dan memperkenalkan sistem tenaga baharu.
Langkah itu menandakan era baharu logistik berasaskan data, dengan keutamaan terhadap pengurangan karbon dan operasi lebih lestari.
Yayasan Mobiliti Toyota (TMF)
Selain itu, Yayasan Mobiliti Toyota (TMF) turut melaksanakan projek komuniti di seluruh Asia untuk mempertingkat keselamatan, mengurangkan kesesakan dan meningkatkan aksesibiliti mobiliti di kawasan bandar serta luar bandar.
Melalui pendekatan berasaskan data dan kerjasama dengan universiti dan agensi tempatan, TMF berperanan sebagai platform inovasi sosial automotif bagi membuka ruang kepada teknologi baharu yang memberi kesan positif kepada masyarakat.
Mobiliti untuk Semua, daripada Rakyat untuk Rakyat

Ketua Wilayah Toyota Asia, Masahiko Maeda menegaskan visi syarikat jelas, iaitu 'Mobiliti bukan sekadar pengangkutan, tetapi akses kepada peluang dan kehidupan yang lebih baik.'
Kami percaya masa depan mobiliti mesti dibentuk melalui kolaborasi dan tindakan kolektif. Hanya dengan cara ini, kita boleh membina ekosistem mobiliti yang membawa senyuman kepada semua," katanya.




Leave a Reply