KTM Malaysia melancarkan dua model KTM Duke 2024 dengan kapasiti enjin kecil bawah 500cc bersempena Sambutan Ulang Tahun KTM Duke ke-30 yang bertemakan 'No Bullshit'.
Kedua-dua model tersebut merupakan model Naked iaitu KTM 250 Duke dan KTM 390 Duke.
Berikut adalah harga yang ditawarkan:
- KTM 250 Duke: RM22,500
- KTM 390 Duke: RM35.800
1. KTM 250 Duke (The Thrill Chaser)
- Menggunakan enjin berkapasiti 249cc, LC4c 4-lejang 1-silinder dengan penyejukan cecair 4 valve yang mampu menghasilkan kuasa 31hp @ 9250 rpm, tork 25nm @ 7250 rpm.
- Mempunyai klac antigelinci PASC (Power and Assist Slipper Clutch) dan Quickshifter+ dengan transmisi 6-kelajuan yang mampu mencapai kelajuan maksimum 150kmj.
- Tinggi pelana 820mm. Berat 162.8kg. Kapasiti tangki minyak 15 liter.
- Brek cakera 320mm dengan kaliper 4-piston di depan, brek cakera 240mm kaliper 2-piston di belakang dan dilengkapi Sistem Brek Anti Kunci (ABS) 2-Channel.
- Fork depan menggunakan WP APEX 43mm, dan monoshock WP APEX (belakang)
- Mempunyai papan pemuka LCD 5 inci baharu dilengkapi empat menu berbeza dengan konektiviti telefon pintar.
- Lebih jimat darisegi servis interval iaitu hanya tiga kali sahaja pada jarak perbatuan 1000km, 7,500km, dan 15,000km.
2. KTM 390 Duke (The Corner Rocket)
- Menggunakan enjin berkapasiti 398.6cc, LC4c 4-lejang 1-silinder dengan penyejukan cecair 4 valve yang mampu menghasilkan kuasa 46hp @ 8500 rpm, tork 39nm @ 6500 rpm.
- Mempunyai klac antigelinci PASC (Power and Assist Slipper Clutch) dan Quickshifter+ dengan transmisi 6-kelajuan yang mampu mencapai kelajuan maksimum 170kmj.
- Tinggi pelana 820mm. Berat 168.3kg. Kapasiti tangki minyak 15 liter.
- Brek cakera 320mm dengan kaliper 4-piston di depan, brek cakera 240mm kaliper 2-piston di belakang dan dilengkapi Sistem Brek Anti Kunci (ABS) 2-Channel.
- Fork depan menggunakan WP APEX 43mm berserta ciri boleh laras mampatan dan lantunan, dan monoshock WP APEX berserta ciri boleh laras prabeban dan lantunan (belakang).
- Mempunyai papan pemuka LCD 5 inci baharu dilengkapi empat menu berbeza dengan konektiviti telefon pintar.
- Maklumat pada kluster instrumen TFT boleh dikendalikan menggunakan punat pada bar hendal.
- Terdapat ciri elektronik seperti Supermoto Mod, ABS Selekoh, Lauch Control dan Kawalan Traksi Motosikal (MTC).
- Tiga ciri penunggangan iaitu, Street Mode, Rain Mode, dan Track Mode.
Leave a Reply