TUONO V4 1100 FACTORY ialah taruhan Aprilia untuk barisan model naked, yang banyak meminjam DNA RSV4 dengan kelajuan dan dinamik sebuah superbike.
Sempena menyambut musim 2019, Aprilia menghadiahkan versi Factory untuk Tuono dengan apa yang didakwa pengeluar itu sebagai sistem suspensi elektronik paling efisien dan termaju pernah dihasilkan. Dibangunkan Öhlins, fork NIX dan absorber TTX membolehkan penunggang menggunakan tetapan manual atau semi-aktif, bersama 3 mod tunggangan: Track, Sport dan Road.
BACA >>> Aprilia RSV4 1100 Factory (2019) - RSV4 yang Paling Laju, Ringan dan Berkuasa, 217hp!
Dalam mod semi-aktif, sistem akan memantau jentera secara berterusan, menyesuaikan tetapan mengikut cara motosikal ditunggang dan mod yang dipilih. Dalam mod manual, suspensi akan berubah kepada tetapan pra-program, tetapi dilakuakn tanpa pemantauan dan pelarasan berterusan.
Berikut ialah ciri Aprilia Tuono V4 1100 Factory:
- ATC: Aprilia Traction Control, boleh laras ketika menunggang (tanpa perlu melepaskan terotel) kepada 8 tetapan. Terima kasih kepada joystick praktikal, termasuk logik operasi prestasi yang tepat dan tinggi
- AWC: Aprilia Wheelie Control, sistem kawalan wheelie yang boleh dilaraskan kepada 3 tahap, memiliki strategi operasi yang sangat tepat. Kawalan wheelie boleh boleh dilaras ketika beraksi tanpa menutup terotel, seperti ATC. Terima kasih kepada blok elektrik sisi kiri praktikal.
- ALC: Aprilia Launch Control, untuk kegunaan atas trek sahaja, dengan 3 tetapan. Menggunakan strategi operasi yang sangat berkesan.
- AQS: Aprilia Quick Shift, kotak gear elektronik yang membolehkan anjakan dibuat tanpa menutup terotel dan tanpa guna klac. Juga dilengkapi fungsi anjak bawah bagi membenarkan gear direndahkan tanpa klac. Ciri anjakan turun terotel terbuka ini ialah eksklusif.
- APL: Aprilia Pit Limiter, sistem ini membantu penunggang memilih dan mengehadkan kelajuan maksimum mengikut halaju di lorong pit ketika di trek. Juga boleh diset mengikut halaju jalanan.
ACC: Aprilia Cruise Control. Ini trip jauh yang begitu selesa kerana penunggang boleh mengekalkan kelajuan ditetapkan tanpa menyentuh tol.
Dengan kuasa 175hp dan kelajuan maksimum 282kmj, Aprilia membekalkan jentera ini dengan kaliper monoblok Brembo M50 spesifikasi tinggi dan brek cakera apung 330mm dengan ABS belokan boleh laras, disediakan Bosch.
Leave a Reply