NISSAN mengakui cuba melakukan sesuatu ke atas Titan generasi ke-2 dalam usaha memecah dominasi segmen trak pikap di Amerika Syarikat (AS) yang didominasi Ford, General Motors and Ram. Menurut Naib Presiden Bahagian Jualan, Pemasaran dan Operasi Nissan Amerika Utara, Christian Meunier berkata, strategi awal Nissan ialah menyasarkan jualan ke bandar-bandar seperti Dallas, Houston, Phoenix dan Salt Lake City.
Kami akan menumpukan kepada pasaran itu terlebih dulu dan apabila berpuas hati kami akan bergerak ke fasa kedua,"
- CHRISTIAN MEUNIER, Naib Presiden Bahagian Jualan, Pemasaran dan Operasi Nissan Amerika Utara
BANYAK BANDAR LAIN AKAN MENYUSUL
Fasa kedua nanti menurut Meunier, akan membabitkan enam lagi bandar-bandar sebelum cuba meluaskan pasaran ke 40 bandar lain. Hanya apabila sudah menguatkan kedudukan di bandar-bandar tersebut, barulah Titan akan menyerang seluruh pasaran trak pikap AS.
Nissan berhasrat menguasai kira-kira 5 peratus jualan trak pikap saiz-penuh bagi pasaran AS, dan dikatakan dalam landasan betul menerusi pelancaran Titan di empat bandar pertama tersebut.
Titan generasi pertama diperkenalkan pada 2003, tetapi gagal mencapai kejayaan signifikan. Bagaimanapun, pada lewat 2015, Titan generasi ke-2 mula menunjukkan peningkatan, terutama barisan trim XD. Mampukah trak pikap Nissan menambat hati pembeli di AS?
GALERI
SUMBER: Car Scoops
Leave a Reply