PADA Disember lalu, GROUPE PSA mengumumkan penyerahan hak pengedaran jenama Peugeot di Malaysia kepada Berjaya Auto Alliance Sdn Bhd (BAASB) yang juga memiliki hak dalam perkhidmatan selepas jualan dan alat ganti untuk jenama Peugeot, Citroen dan DS di negara ini.
Terbaharu, inisiatif pertama dilakukan BAASB selepas mengambil alih jenama itu di Malaysia adalah meminta pemilik Peugeot mengemas kini maklumat pemilikan bagi membolehkan sistem menyemak dan menyelaraskan butiran waranti, menghantar notifikasi panggil balik (jika ada) dan menambah baik pengalaman pemilikan pada masa depan.
BACA >>> Berjaya, Bermaz Sah Ambil Alih Pengedaran Peugeot di Malaysia daripada Naza
Maklumat boleh dikemas kini di laman web rasmi Peugeot bermula 1 Januari 2021. Pemilik diminta menyediakan maklumat kad pendaftaran kenderaan, dan kad/buku servis percuma, dan waranti yang perlu dimasukkan ke laman web, termasuk melengkapkan butiran maklumat mengenai nombor pendaftaran dan nombor casis.
Semua maklumat tersebut akan dilindungi di bawah Undang-Undang Perlindungan Data Peribadi (PDPA) Malaysia.
BAASB juga mengucapkan terima kasih kepada semua pelanggan Peugeot atas sokongan, kesabaran, keyakinan, dan kepercayaan yang diberikan.
Pelanggan Peugeot kini boleh mendapatkan maklumat terperinci dengan melayari laman web rasmi Peugeot Malaysia, hantar segala pertanyaan kepada [email protected] atau hubungi Peugeot Customer Support di talian: 03-7627 8818.
BACA >>> Peugeot 2008 Allure Premium - SUV Versi Mewah yang Dipremiumkan
Leave a Reply