PENYEDIA perkhidmatan kurier makanan, GrabFood mengintai peluang meluaskan skala perniagaan menerusi GrabExpress dan GrabMart sebagai peluang untuk orang ramai meningkatkan peluang perniagaan dan menambah pendapatan.
Menurut GrabFood, rancangan tersebut adalah pusingan kedua dalam usaha meluaskan jaringan perniagaaan di Malaysia melibatkan jutaan pelanggan dengan tambahan 19 bandar baharu selain mewujudkan lebih banyak peluang pendapatan kepada rakan kongsi penghantaran dan restoran terbabit.
BACA >>> Kenapa Rider Foodpanda Nak Mogok! Apa yang Tak Puas Hati Sangat?
GrabFood sebelum ini hanya terdapat di kawasan terpilih di Malaysia seperti di Lembah Klang, Pulau Pinang, Melaka, Johor Bahru, Kuching dan Kota Kinabalu.
Dengan peluasan itu, liputan perkhidmatan GrabFood akan menjangkau pelanggan di Kajang, Bangi, Sungai Buloh, Rawang, Ipoh, Taiping, Seremban, Nilai, Kuantan, Kota Bharu, Kuala Terengganu, Miri, Bintulu, Batu Pahat, Muar, Alor Setar, Sungai Petani, Seberang Perai dan Langkawi.
Ketua Grab Malaysia, Sean Goh berkata, jualan GrabFood meningkat empat kali ganda menerusi restoran yang menjadi rakan kongsi syarikat sepanjang 2019.
Melalui platform kami, restoran kecil, terutama di kawasan luar bandar, sekarang sudah boleh memajukan perniagaan mereka."
"Dengan pengenalan GrabFood di bandar-bandar baharu, kami harap dapat membantu lebih banyak restoran seluruh negara dan pada masa sama, memberikan pelanggan kami akses mudah kepada menu kegemaran tempatan dan antarabangsa," katanya.
BACA >>> Ini Mungkin Penunggang GrabFood Paling Laju di Malaysia, Hantar Makanan Naik Ducati
SUMBER: Bernama
Leave a Reply