DALAM usaha menjaga kepentingan servis selepas jualan pelanggan, Honda Malaysia menggalakkan pemilik kenderaan jenama itu mengambil Pelan Insuran Plus Honda (HiP) yang terdiri daripada tiga teras utama:
- Penyelamat (Rescue)
- Perlindungan (Protection)
- Penjimatan (Saving)
1. PENYELAMAT
Jika berlaku sebarang kemungkinan tidak diingini, pasukan HiP akan bersedia membantu anda 24 jam sehari dengan hanya menghubungi talian 1-800-18-1177. Trak tunda akan membawa kenderaan anda ke pusat servis dalam lingkungan 450km untuk menjalani pemeriksaan dan penyelenggaraan.
Pelan insurans ini juga menawarkan perkhidmatan jalanan dengan kadar upah percuma hingga RM200 seperti jump start, menggantikan bateri, menukar tayar pancit, mengisi minyak dan menukar alat ganti eksklusif.
BACA >>> #TahukahAnda: Tidak Perlu Gelabah Kereta Rosak, Insurans Memang Sediakan Servis Tunda Kenderaan
2. PERLINDUNGAN
Bagi memastikan perlindungan komprehensif, kereta Honda pelanggan yang mengalami kemalangan atau kerosakan akan dibawa ke Pusat Baik Pulih Badan dan Semburan Cat (Body & Paint) Honda sah untuk diperiksa mengikut standard piawaian Honda. Sehingga kini, Honda Malaysia miliki 23 Pusat Baik Pulih Badan dan Semburan Cat Honda sah.
Setiap komponen dan alat ganti digunakan dijamin asli dan didatangkan dengan waranti 6 bulan atau servis 10,000km. Pelanggan juga boleh mendapatkan semula kenderaan mereka dan pengesahan tuntutan insurans dengan cepat, terutama tuntutan pra-pengesahan bawah RM20,000.
BACA >>> #ApaNakBuat: Kena Langgar, Tapi Kenderaan Tiada Insurans, Boleh Claim atau Tidak?
3. PENJIMATAN
Ahli HiP layak dapat perlindungan, termasuk 100 peratus ganti rugi akibat kecurian atau kerugian total (total lost) disebabkan kemalangan mengikut jumlah diinsuranskan. Tiada kos tersembunyi untuk penukaran bahagian baharu bagi baik pulih kenderaan hingga 10 tahun, termasuk khidmat tunda kecemasan 24 jam.
Leave a Reply