SELEPAS Honda City facelift mencatatkan rekod tempahan 2,000 unit dalam masa 10 hari sejak dilancarkan Mac lalu, Honda Malaysia sekali lagi mencatatkan rekod baharu bulan ini apabila jualan bagi model Honda City sejak generasi ke-2 mencapai jualan 250,000 unit. Honda City dipasang di Malaysia sejak 2001 dan pencapaian tersebut ialah bukti rakyat tempatan menggemari model segmen B itu.
Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda (CEO) Malaysia, Katsuto Hayashi menyuarakan penghargaan kepada semua pemilik City seluruh negara.
Kami menghargai dan berterima kasih kepada semua 250,000 pemilik Honda City. Sokongan dan maklum balas pelanggan mendorong kami untuk menghasilkan penanda aras baharu model ini bagi setiap generasi dihasilkan.
Sokongan pelanggan dan kepercayaan terhadap jenama Honda membolehkan model-model kenderaan kami menjadi peneraju segmen termasuk City yang merupakan peneraju kereta segmen B."
- Katsuto Hayashi, CEO Honda Malaysia
Model global, Honda City menerima sambutan konsisten daripada rakyat Malaysia setiap kali generasi baharu memasuki pasaran. Jualan City sebenarnya adalah penyumbang utama dalam melonjakkan Honda Malaysia sebagai pengeluar automobil bukan nasional nombor satu untuk dua tahun berturut-turut pada 2015 dan 2016.
Selain itu, City turut membantu Honda Malaysia menduduki tempat kedua dalam jumlah jualan keseluruhan industri (TIV) pada 2016.
FAKTA KENAPA HONDA CITY LARIS
- Honda City ialah model global Honda.
- Honda City ialah model pemasangan tempatan (CKD) di Malaysia sejak generasi ke-2 hingga kini (ke-4).
- Honda City generasi ke-2 terjual lebih 61,000 unit.
- Honda City generasi ke-3 terjual lebih 84,000 unit.
- Honda City generasi ke-4 paling berjaya setakat ini - 33 peratus penguasaan pasaran dalam segmen B pada 2014 dan 39 peratus pada penghujung Disember 2016.
- Honda City generasi ke-4 terjual 100,000 unit - Mac 2014 - Disember 2016.
- Mewakili 38 peratus daripada jualan keseluruhan Honda bermula Mac 2014 hingga Disember 2016.
- Honda City facelift sudah ditempah 2,500 unit sejak 2 Mac 2017.
- Taffeta White (putih) dan Modern Steel (perak) ialah warna paling popular.
- Jualan Honda City generasi ke-4 meletakkan Honda Malaysia sebagai pengeluar automobil bukan nasional nombor satu negara ini dalam dua tahun berturut-turut, 2015 dan 2016.
- Honda City generasi ke-4 turut membantu Honda Malaysia menduduki tempat kedua dalam jumlah jualan keseluruhan industri (TIV) pada 2016.
- Faktor pilihan ialah berteraskan konsep 'Man Maximum Machine Minimum', iaitu memberikan keutamaan kepada ruang berserta keselesaan pemandu dan penumpang.
- Kereta yang ideal untuk pelbagai golongan seperti bujang, famili, pemandu muda dan senior, di mana sedan ini sesuai dipandu sama ada dalam bandar atau berjalan jauh.
Pembeli Honda City ke 250,000 ialah Tan Kian Hui dari Klang, Selangor yang memilih varian V warna Modern Steel Metallic dan model itu dibeli daripada Tiong Nam Motor (M) Sdn Bhd. Tuah Kian Hui itu membolehkan dia menerima hadiah daripada Honda Malaysia berupa baucar servis bernilai RM1,000, set barangan Honda dan pakej Modulo Urban dan Utility bernilai RM5,300.
Kian Hui adalah salah seorang daripada 25 pemenang bertuah baucar servis bernilai RM1,000, dan masih ada lagi 24 baucar yang terbuka buat pelanggan Honda. Honda Malaysia turut menganjurkan beberapa program seperti Promosi Tawaran Terbaik (Best Deals Promotion), Masa Terbaik untuk Dapatkan Perlindungan Terbaik dengan Ecotint (Best Time to Get Best Protection with Ecotint) dan Peraduan Dinding Mencari Harun Karun Digital (The Digital Treasure Hunt Wall Contest).
Suriati Azahari says
Tlg semak kelayakan
Suriati Azahari says
Wasap no 01158378965
Muhamad farus azahar says
Tolong semak kelayakan