• UTAMA
  • EDITORIAL
  • PENGIKLANAN
  • HUBUNGI KAMI

PanduLaju.com.my

Tekan Pedal dan Jangan Stres

  • Auto Terkini
  • Roda4
  • Roda2
  • Pandu Uji
  • Bikin Auto
  • Autotainment
  • Sembang Deras
  • Aksesori
  • PR NEWSWIRE
You are here: Home / Auto Terkini / Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ (2025), Lebih Berkuasa Daripada AMG GT 63!

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ (2025), Lebih Berkuasa Daripada AMG GT 63!

July 12, 2024 By Abang Hirata Leave a Comment

FacebookTwitter

KELUARGA AMG GT kini bertambah selepas pengenalan Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+. Model ini menawarkan pemanduan lebih sporty terutama sekali ketika dipandu di litar.

Enjin AMG 4.0 liter biturbo V8 menghasilkan 612 kuasa kuda (hp) dan untuk AMG GT 63 ditambah 27 hp. Pakar enjin di Affalterbach turut meningkatkan daya kilas sebanyak 50Nm kepada 850Nm.

Peningkatan prestasi enjin disumbang oleh perubahan pada unit kawalan enjin.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ | vorläufige Angaben, Energieverbrauch kombiniert: 14,1 l/100 km | CO2-Emissionen kombiniert: 319 g/km | CO2-Klasse: G), MANUFAKTUR alpingrau uni, Leder Nappa/Mikrofaser MICROCUT schwarz, MANUFAKTUR Innenhimmel Mikrofaser MICROCUT schwarz;vorläufige Angaben, Energieverbrauch kombiniert: 14,1 l/100 km | CO2-Emissionen kombiniert: 319 g/km | CO2-Klasse: G<br />
Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ | provisional figures; combined energy consumption: 14.1 l/100 km | CO2 emissions combined: 319 g/km | CO2 class: G), MANUFAKTUR alpine grey solide, Nappa leather/MICROCUT microfibre black, MANUFAKTUR roof liner in black MICROCUT microfibre;provisional figures; combined energy consumption: 14.1 l/100 km | CO2 emissions combined: 319 g/km | CO2 class: G

Dari segi pecutan 0 sehingga 200 kilometer sejam (km/j), AMG GT 63 PRO hanya perlu 10.9 saat atau 0.5 saat jimat berbanding AMG GT 63. Kelajuan tertinggi mencecah 317 km/j.

Perkakasan AMG Exterior Carbon Fibre pada AMG GT 63 PRO menyerlahkan penampilan dengan splitter depan, jaluran sisi, difuser dan sayap belakang gentian karbon mutu tinggi.

Penyejukan kereta turut ditambah baik. Litar penyejukan suhu tinggi dan suhu rendah dipertingkat supaya rangkaian pemacu (drivetrain) tidak terlalu panas ketika pemanduan berprestasi.

Dua radiator diletakkan pada bahagian depan kanan dan kiri lengkungan roda. Perubahan tersebut meningkatkan prestasi penyejukan rangkaian pemacu dan prestasi keseluruhan di litar lumba.

Radiator yang dipasang di atas untuk diferensial gandar depan dan belakang dan kotak pindahan kini menggunakan penyejukan aktif dengan bantuan bantuan pam air elektrik.

Bilah laluan udara dengan geometri baharu pada bahagian bawah badan dan plet pelindung brek rekaan baharu mengalirkan lebih banyak udara kepada brek. Rekaan tersebut meningkatkan ketahan dan mencegah suhu brek daripada terlampau panas.

Ciri aerodinamik turut ditambah baik dan meningkatkan prestasi keseluruhan dari segi dinamika pemanduan lurus (longitudinal) dan sisi (lateral).

Apron depan lebih menyerlah dan mempunyai tambahan pemesong angin yang dibuat dari gentian karbon terdedah pada bahagian saluran udara sisi yang dibesarkan.

Perkakasan utama lain seperti bahagian bawah kereta jenis aktif, sistem kawalan udara aktif AIRPANEL pada apron depan dan sayap belakang turut membentuk prestasi aerodinamik AMG GT 63 PRO.

Angkatan aerodinamik pada depan dikurangkan lebih daripada 30 kilogram (kg). Hasilnya stereng kereta mempunyai tingkah laku lebih jitu.

Lagi perkakasan yang tidak nampak ialah pemesong angin tambahan pada bahagian bawah badan kereta dan sama seperti Mercedes-AMG ONE.

Sirip tersebut ditempatkan pada sudut ketinggian gandar depan dan belakang dan mempercepatkan aliran udara di bawah badan.

Perkakasan aerodinamik berfungsi secara berirama dengan sayap belakang dan meningkatkan daya mendap belakang sekitar 15 kg.

Brek komposit enam piston di depan dipadan bersama cakera 420 mm dan cakera brek seramik standard paling besar dari Mercedes-AMG.

Sama seperti kereta lumba, bahagian belakang cakera brek dibuat daripada titanium kekuatan tinggi. Sistem brek lebih ringan mengurangkan berat tak berpegas selain lebih tahan dan kalis pudaran brek semasa pembrekan berat dan seterusnya masa pusingan di litar yang pantas.

Rim tempa AMG saiz 21 inci menggunakan warna Himalaya grey dan untuk pasaran United Kingdom (UK) dipadan bersama tayar Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup saiz 295/30 ZR di depan dan 305/30 ZR di belakang.

Kaliper brek hitam, kerusi AMG Performance dan stereng juga dari AMG Performance turut dijadikan perkakasan standard.

Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack
Pre-Media: Der neue Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: Noch agiler für die RennstreckePre-Media: The new Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+: even more agile for the racetrack

Related

FacebookTwitter

Filed Under: Auto Terkini Tagged With: Enjin Mercedes-AMG GT R, Mercedes-AMG GT 63, Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CARIAN AUTO

Pilihan Ramai

  • Kenapa Proton X50 2025 Nampak Lagi SPORT Berbanding Sebelum Ini?
    Kenapa Proton X50 2025 Nampak Lagi SPORT Berbanding Sebelum Ini?
  • #TahukahAnda: Tentang Nombor Plat Malaysia yang Mungkin Anda Tidak Tahu
    #TahukahAnda: Tentang Nombor Plat Malaysia yang Mungkin Anda Tidak Tahu
  • Apakah Notis 114? JPJ Boleh Guna Aduan Umum Sebagai Bukti Saman
    Apakah Notis 114? JPJ Boleh Guna Aduan Umum Sebagai Bukti Saman
  • Perbandingan: Proton X50 2026 Varian Executive, Premium dan Flagship, Mana Paling Berbaloi?
    Perbandingan: Proton X50 2026 Varian Executive, Premium dan Flagship, Mana Paling Berbaloi?

PANDU UJI

KL ke Belum Resort Cuma 3.9L/100km, Yogeswaran Menang Cabaran Jimat Minyak Haval H6 HEV

GWM Malaysia baru-baru ini menamatkan cabaran jimat minyak Haval H6 … [Baca Lagi...]

#PanduUji: Proton e.MAS 7 Bukan EV Biasa, Ini Masa Depan Automotif Negara!

PROTON e.MAS 7 boleh diibaratkan semacam satu fenomena yang menarik … [Baca Lagi...]

#PanduUji: Kia Sportage 2025 dari Shah Alam ke Janda Baik, Mampu Cabar Pasaran SUV Segmen-C!

SAYA dan rakan media pada 23 Januari lalu dijemput Dinamikjaya Motors … [Baca Lagi...]

2014 – 2025 © PanduLaju.com.my
🚀 XCII WebDev