BISNES jualan produk berprestasi dan estetik memang besar selain memberi peluang kepada mereka yang 'terperangkap' dalam kereta keperluan supaya tampil berbeza, segar dan berjiwa muda. Susulan itu, Nissan Motor Co Ltd mengambil inisiatif menubuhkan satu unit baharu untuk meluaskan lagi pasaran bisnes produk jalanan NISMO ke serata dunia.
Unit baharu itu dinamakan Jabatan Bisnes Kereta NISMO dan adalah sebahagian daripada Autech Japan Inc. Lebih menarik, jabatan baharu tersebut terdiri daripada gabungan rakan kerja lain seperti Nissan, Autech, Nissan Motorsports International Co Ltd dan beberapa kumpulan lain. Tugas rakan-rakan kerja itu adalah merancang dan membangunkan lebih banyak produk menarik dalam masa singkat.
BACA >>> NISMO Hasilkan Semula Alat Ganti Kereta Lama Nissan - Skyline GT-R R32 Jadi Model Sulung
Nissan merancang kereta-kereta talaan NISMO dapat menembusi pasaran antarabangsa dan merangsang semula pasaran sedia ada di Jepun, Amerika Utara, Eropah dan Timur Tengah. Nissan juga mahu meningkatkan jualan produk NISMO yang kini terjual kira-kira 15,000 unit setahun.
Nissan mula memperkenalkan model-model NISMO dalam varian massa sejak 2013. Jenis produk ditawarkan membabitkan aspek gaya dan prestasi yang diilhamkan daripada aktiviti sukan permotoran NISMO dan pada masa sama mengekalkan kualiti dan ketahanan jenama Nissan. Model-model khusus NISMO terdiri daripada GT-R, Fairlady Z, Juke, Note, Sentra dan Patrol.
Unit baharu itu juga akan bekerjasama dengan Nissan Motorsports International dalam aspek pemasaran, termasuk mempamerkan unit NISMO di bilik-bilik pameran Nissan dan acara-acara khas NISMO.
Leave a Reply