TATA Motors memperkenalkan pendekatan baharu serba unik dalam urusan jual beli kenderaan yang mungkin boleh menjadi contoh kepada pengeluar automotif lain.
Pengeluar automotif dari India itu meletakkan kenderaan dalam bungkusan plastik khas dipanggil gelembung keselamatan (safety bubble) sebelum diserahkan kepada pelanggan.
Tata Motors menndakwa inisiatif itu dilakukan untuk meningkatkan perlindungan kenderaan daripada bakteria atau virus. Malah, sebelum penyerahan dibuat, kenderaan akan disanitasikan sebagai langkah keselamatan memandangkan pandemik Covid-19 masih berleluasa.
Tujuannya, mengurangkan sentuhan fizikal pada kenderaan sebelum pelanggan tiba dan membawa pulang kereta mereka. Khabarnya, konsep itu akan diperkenalkan kepada pengedar Tata lain dalam masa terdekat.
Sebenarnya, Tata Motors terlebih dulu memperkenalkan program sanitasi kenderaan sebelum menambah baik dengan pengenalan Safety Bubble bermula awal bulan lalu.
Tata Motors juga merancang memperkenalkan model baharu seperti hatchcback Altroz Turbo dan kenderaan utiliti sukan (SUV), Gravitas dan HBX, tahun depan.
Apakah Safety Bubble Tata?
Safety Bubble ialah bungkusan belon plastik dengan bahagian dinding jenis lut cahaya yang diperkenalkan menerusi program Sanitised by Tata Motors pada Ogos 2020.
Inisiatif itu membabitkan pembersihan teliti dan sanitasi kenderaan selain mahu mengurangkan sentuhan fizikal sehingga pelanggan tiba untuk memandu pulang kenderaan mereka.
SUMBER: AutoCar India | Tata Motors | Tata Motors 1
Leave a Reply